کد خبر: 1116381
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
 نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، مهندس سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اشلامی شهر ، مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر و مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در مرکز استان سمنان برگزار گردید.

 

 جمشید عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر بجنورد در این نشست نقش کمربندی ها را در برنامه ریزی جذب گردشگر مهم توصیف کرد.

 ریاست شورای اسلامی شهر بجنورد عنوان داشت: امیدواریم با تعامل و همگرایی جمع حاضر و تبادل نظر کارشناسی بتوانیم زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات بیشتر فراهم آوریم.

 مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد بااشاره به برگزاری نکوداشت ملی عالم ربانی شیخ محمد تقی بجنوردی گفت : توجه به گردشگرمذهبی تاکنون مورد غفلت واقع شده است درحالی که بعنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری در شهرها ایفا کند.

 وی با برشمردن توانمندی های منطقه ای استان خراسان شمالی و شهر بجنورد ، پیشنهاد داد نشست های پژوهش محور درکمیسیون های شورای اسلامی با مشارکت دو مرکز استان همجوار (سمنان – بجنورد ) برگزار شود.

 مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد توجه به توسعه فضاهای سبز در سمنان را قابل تقدیر دانست و گفت : استفاده از ظرفیتهای منطقه ای بزرگترین فرصت در ایجاد توسعه زیرساختی شهر محسوب می شود.

 ایشان به توسعه کمربند سبز و ایجاد پارک های محله در بجنورد اشاره کرد و گفت: درتدارک ایجاد شهرک خودرویی در بجنورد هستیم که علاوه بر سرمایه گذاری می تواند با تجمیع خدمات مورد نیاز شهروندان فرصت مناسبی را در رونق اقتصادی فراهم آورد.

 دکتر جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد با طرح پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر بجنورد و سمنان – ظرفیت استفاده از تجارب موفق در زمینه سرمایه گذاری – شهر هوشمند - توسعه گردشگری – اجرای کمربندی و ... را مطرح کرد .

 شهرداربجنورد در ادامه گفت: دو استان همجوار به لحاظ جغرافیایی و منطقه ای مشابهت های فراوانی دارند که به مدیران فرصت و اجازه بهره مندی از تجربه موفق اجرا شده در زمینه گردشگری – سرمایه گذاری و سرمایه های اجتماعی موجود را می دهد و امیدواریم ازاین فرصت درراستای ارائه خدمات بهتر بهره ببریم.

 مهندس مرتضی نژاد شهردار سمنان با استقبال ازاین پیشنهاد عنوان کرد: درزمینه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند اقداماتی را بومی سازی و به اجرا رساندیم که می تواند مورد تبادل قرار بگیرد .

 مهندس همتی ریاست شورای اسلامی شهر سمنان ، با استقبال از پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر مرکز استان های همجوار سمنان و خراسان شمالی گفت : درحوزه گردشگری با انعقاد تفاهم نامه همکاری امیدواریم درحوزه شهری تغییرات مناسبی را دراختیار شهروندانمان قرار خواهیم داد.

مهندس صباغیان عضو شورای اسلامی شهر سمنان حفظ تعامل بین شوراها را مایه توسعه دانست و گفت: شوراها مظهر عدالت اجتماعی و قانون مداری هستند که باید درتلاش برای انعکاس خدمات در شفافیت و روشنگری ، سرمایه مردمی در اعتماد اجتماعی مناسب را فراهم آوریم.

دکتر نظری عضو شورای اسلامی شهر سمنان توجه به بافت های ناکارآمد شهری را لازمه برنامه ریزی مدیریت مدرن شهری توصیف کرد و تکمیل طرح جامع حریم شهر را لازمه کنترل شهرها دانست .

شایان ذکر است این نشست هم اندیشی با هدف برقراری تعامل و هم افزایی دو استان همجوار سمنان و خراسان شمالی که دارای ظرفیتهای مشابه در بستر مدیریت شهری هستند برگزار شد و راهکارهای عملی و اجرایی ، ارتباطات و تبادل تجربیات در تمام حوزه های مدیریت شهری و نحوه همکاری و تعاملات دو مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار