کد خبر: 1116220
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
جمهوری خواهان آمریکا اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را به دست آوردند.
همان گونه که پیش بینی می شد، سرانجام جمهوری خواهان آمریکا اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را به دست آوردند.

این پیروزی به جمهوری‌خواهان این قدرت را می‌دهد تا برنامه‌های بایدن را مهار کنند و همچنین تحقیقات بالقوه آسیب‌رسان سیاسی را در مورد دولت و خانواده‌اش آغاز کنند

پیروزی جمهوری خواهان در حوزه 27 کالیفرنیا باعث شد این حزب همه 218 کرسی موردنیاز برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان را کسب کند.

اگرچه موج قرمز مورد انتظار ترامپ و جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای  کنگره محقق نشد، اما کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوری خواهان طی دو سال آینده برای بایدن دردسر ساز خواهد بود، هرچند مجلس سنا همچنان در کنترل دموکرات ها قرار دارد.

پپیش بینی شده در جبهه بین‌المللی، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان می‌توانند به دنبال کاهش کمک‌های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین در جنگ روسیه باشند.

از سوی دیگر، همزمان، اعضای جمهوری خواه مجلس سنای ایالات متحده، همکار خود میچ مک‌کانل را باردیگر به عنوان رهبر اقلیت جمهوری خواه انتخاب کردند.

مک‌کانل که برای اولین بار در سال 1984 به مجلس سنا انتخاب شد، رقیب خود، ریک اسکات سناتور جمهوریخواه از فلوریدا را به راحتی شکست داد، در حالی که تعدادی از سناتورهای حامی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تلاش کردند انتخاب یک رهبر اقلیت را به تعویق بیاندازند، اما فایده ای نداشت.

سناتور 80 ساله ایالت کنتاکی از سال 2007 رهبری حزب جمهوری خواه را در سنا در اختیار داشت و پیش از این که حزبش کنترل سنا را از دست بدهد، به عنوان رهبر اکثریت انتخاب شده بود.

دونالد ترامپ که روز سه شنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد، به دلیل عملکرد ناامید کننده حزبش در انتخابات میان دوره ای، علیرغم انتظارات جمهوری خواهان برای دستیابی به موج قرمزی که کنگره را فرا گرفت، با شکست مواجه شد و رئیس جمهور سابق را مسئول شکست جمهوری خواهان در کنترل سنا دانست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار