کد خبر: 1116185
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
حاج علی اکبری:
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: تجزیه طلب خطاب کردن مردم سیستان و بلوچستان کاری بسیار غلط و اشتباه هست، زیرا مردم با غیرت این استان پای میهن و وطن خودشان ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد علی اکبری شامگاه چهارشنبه در جمع علمای شیعه و سنی، سران طوایف و اقشار مختلف مردم ایرانشهر اظهارداشت: آن چیزی که مردم سیستان و بلوچستان از آن ناراحت هستند خطاب کردنشان به عنوان تجزیه طلب است که این مساله را در چند روز اخیر همواره بر زبان آورده‌اند و باید گفت هر کس این راه گفته کار بسیار غلطی کرده، زیرا این مردم با غیرت پای وطن و میهن خود ایستاده‌اند و چنین وصله‌ای به شما و مردم شما نمی‌چسبد.

وی ادامه داد: البته بعضی قصد نداشتند این نسبت (تجزیه طلب) را به مردم سیستان و بلوچستان بدهند و خواسته بودند بعضی افراد شرور که از بیرون آمده‌اند را معرفی کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: فهرست درخواست‌ها هم امشب ارائه شد که همه را نوشتیم از منظر دانشگاهی، معتمدین، فرهنگیان، مسوولان و مدیران که گفتند همه را نوشتیم و ما این مجموعه درخواست‌های شما را منتقل خواهیم کرد به محضر رهبر انقلاب و به حوزه‌های مربوطه ارجاع قوی‌تری خواهد شد.
وی تصریح کرد: استخراج فرصت‌ها از دل تهدید‌ها مهم است، زیرا در حوادث اخیر تهدید‌هایی پیش آمد یکی از بهترین رویکرد‌ها این است که از آسیب‌های اخیر فرصت بسازیم و ریشه‌ها و زمینه‌های این اتفاقات و عوامل مداخله‌ای را بشناسیم و این یعنی استخراج فرصت‌ها و قرآن کریم این روش مواجهه را روش خردمندان می‌داند و صاحبان خرد از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبرت گرفتن است.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری اظهارداشت: برخی دوستان گفتند در برخی از موضوعات در سیستان و بلوچستان احساس تبعیص هست و این حرف مهمی است و آیا واقعا هست که اگر هست نامناسب و اگر نیست باید روشن شود و اینکه اهالی استان یا بخشی از اهالی احساس کنند رها شده‌اند و دیده نمی‌شوند و از آنان در پست‌های استانی استفاده نمی‌شود و می‌گویند ما افراد توانمند برای مدیریت زیاد دایم و چرا اعتماد نمی‌شود و این یک مسئله است و ما در استان در زمینه سرمایه‌های انسانی نیرو‌های تحصیل کرده مختلفی داریم.

تهدید‌ها به فرصت تبدیل شوند

وی بیان کرد: یک سری اتفاقاتی در سیستان و بلوچستان رخ داد که مردم این استان و رهبر معظم انقلاب را ناراحت کرده و باید این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و راه این است که مشکلات جاری استان را ببینیم و حالا که استان تحت توجه رهبر معظم انقلاب هست باید از فرصت استفاده و موارد را مطرح کنیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: فرصت طلبی با فرصت شناسی متفاوت است. مومن فرصت شناس و منافق فرصت طلب هست و به دنبال موج سواری و توجه افکار عمومی هستند و این کار کفار و دشمن است، اما مومن از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کند.
وی با اشاره به ماموریت خود به سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حضور ما در این استان بر اساس نظر شخص رهبر معظم انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری اظهارداشت: نیاز بود تا به یک جمع بندی دقیق از حوادث سیستان و بلوچستان دست یابیم که مراحل اولیه در شورای عالی امنیت ملی به جمع بندی خوبی رسیدیم که بخشی از مصوبات اجر و برخی هم باید اجرا شود و ما این مساله را دنبال می‌کنیم تا مصوبات به طور کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر مصوبات شورای عالی امنیت ملی اجرا شود بسیاری از مشکلات کسانی که آسیب دیدند برطرف خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نکته مهم این بود که در حوادث اخیر بی گناهانی کشته شدند گاهی کسانی در دفاع از امنیت شهید می‌شوند و شما شهدای امنیت زیادی دارید بخاطر شرایط اقلیمی، اما این مساله جداست. به نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و شهدای خود افتخار می‌کنیم، اما در قضایایی که اتفاق می‌افتد یک گروه هستند که در درگیری نفوی دشمن و تروریست هستند و این‌ها بر اساس حرف قرآن اگر در صحنه کشته شوند به جهنم واصل خواهند شد و تکلیف‌شان مشخص است و اگر دست قوه عدلیه به این‌ها برسد خواسته جمعی ملت ما این است که با قاطعیت و رعایت قانون مجازات شوند

وی ادامه داد:، اما در سیستان و بلوچستان اتفاق متفاوتی افتاد و کسانی بی‌گناه کشته شدند و آسیب دیدند و این چیز خاصی است و تیر به رهگذری اصابت کرده و نیاز به بررسی ویژه دارد لذا در متن مصوبات باید با عدالت برخورد شود و کار به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: برخی حوادث پیش مقدمه برای حوادث اخیر بود و این‌ها باید بررسی شود و نمی‌توان تعجیل کرد و گرنه ممکن است ظلم مضاعفی صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری اظهارداشت: خطا‌هایی پیش می‌آید و نمی‌توان آن را به نام یک مجموعه خدوم تمام کرد گاهی از یک مجموعه بزرگ یک نفر خطایی می‌کند و نباید آن را به نام مجموعه گذاشت.
وی ادامه داد: در این قضایا چنین اتفاقاتی افتاده و این مساله در سطح نظام از آن عبور نمی‌شود، اما کار اول که مهم بود این است که این کسانی که بی‌گناه کشته شدند شهید محسوب شوند و تصمیم خوبی بود و خانواده آن‌ها تحت سرپرستی ویژه نطام قرار می‌گیرند که تا حدودی دل آنان را آرام خواهد کرد هر چند جای مصیبت را نمی‌گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در خصوص مجروحین کسانی که جراحتش امتداد دارد و یکی از عناصر ضد نظام تیراندازی کرده و قطع نخاع شده و ایشان دیگر جانباز خواهد بود و تحت سرپرستی بنیاد شهید قرار خواهد داشت.
وی بیان کرد: در خصوص کسانی که هیجانی وارد شدند و خطایی داشتند و بازداشت بودند تصمیم خوبی گرفته شد و مورد عنایت خاص قرار گرفتند و این‌ها بخشی آزاد شدند و تعداد دیگر هم وضعیتشان که مشخص شود آزاد خواهند شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار