کد خبر: 1116134
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
گروسی:
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته چنانچه برجام احیا شود، این نهاد بین‌المللی بایستی با ایران به توافقاتی برای بازیابی اطلاعات در خصوص فعالیت‌های گذشته آن کشور دست پیدا کند.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که در حالت «خوش‌بینانه» احیای برجام، آژانس باید با ایران بر سر سازوکار‌هایی جهت بازیابی اطلاعات از دست رفته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به توافق دست پیدا کند.

گروسی درباره قطعنامه‌ای که در شورای حکام آژانس اتمی درباره ایران در حال بررسی است گفت: «اگر قطعنامه‌ای در کار نبود باز هم از آن‌ها (ایران) می‌خواستم با من همکاری کنند؛ بنابراین اینکه یک قطعنامه می‌تواند چه اثراتی داشته باشد موضوعی است که محل حدس و گمان است.»

مدیر کل آژانس، در ادامه به توضیح درباره سناریویی پرداخته که برجام احیا شود و قرار باشد فعالیت‌های هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گیرد. او گفت: «انبوهی از فعالیت‌ها وجود دارند که ما هیچ چیز درباره آن‌ها نمی‌دانیم.»

گروسی تصریح کرد در صورت حصول توافق بر سر برجام، ایران و آژانس بایستی به «سازوکار‌های ویژه‌ای» دست پیدا کنند که بر اساس آن آژانس امکان خواهد داشت «اطلاعات از دست رفته» را بازسازی کند.

مدیر کل آژانس اتمی تصریح کرد که لازم خواهد بود آژانس با ایران مذاکراتی داشته باشد و برخی سوابق را مورد بررسی قرار دهد و با افراد زیادی گفتگو کند.

ایران به دنبال بسته شدن پرونده مربوط به فعالیت‌های ادعایی گذشته است. تهران بار‌ها از رافائل گروسی به دلیل تکرار کردن اتهامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

در ماه‌های گذشته مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی برای فراهم کردن زمینه‌های بازگشت آمریکا به برجام معلق شده است. ایران می‌گوید عدم آمادگی آمریکا دلیل توقف این مذاکرات بوده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار