کد خبر: 1116016
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کشورهای عضو ناتو و «گروه ۷» در پی اصابت موشک در خاک لهستان اعلام کردند که در ارتباط نزدیک با یکدیگر بوده و در همین حال جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز موضع محتاطانه‌ای در این باره در پیش گرفت. کرملین نیز درباره این حادثه ابراز بی اطلاعی کرد.
  کشورهای «گروه ۷» روز چهارشنبه (امروز) اعلام کردند برای هرگونه واکنش به حمله موشکی در لهستان در نزدیکی مرز با اوکراین که دو کشته برجای گذاشت، در ارتباط نزدیک با یکدیگر هستند.

درپی  جلسه اضطراری که در حاشیه نشست گروه۲۰ در اندونزی برگزار شد، این کشورها درخصوص وقوع این انفجارها که در لهستان یکی از کشورها عضو ناتو رخ داده، به گفت و گو پرداختند.

در بیانیه مشترک رهبران کشورهای آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، انگلیس و اسپانیا دراین زمینه صادر شد، آمده است: توافق براین است که برای اتخاذ گام های مقتضی بعدی درحالی که تحقیقات در این زمینه در جریان است در ارتباط نزدیک با یکدیگر باشیم. ما حمایت کامل خود را از تحقیقات لهستان و کمک در این راستا اعلام میکنیم.

بایدن موضع محتاطانه در پیش گرفت

تداوم تماس‌های ناتو و گروه ۷ در مورد حمله موشکی لهستان/ اظهار بی‌اطلاعی روسیه

درهمین حال جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا موضع محتاطانه در پیش گرفت و شلیک این موشک از مبدا روسیه را بعید دانست.

شکبه خبری سی ان ان در این باره گزارش داد:  بایدن اصابت موشک در لهستان که از مبدا روسیه شلیک شده باشد را بعید دانست.

جو بایدن گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که موشکی که منجر به انفجار در لهستان و کشته شدن دو نفر شد، بعید است از سمت روسیه شلیک شده باشد.

سخنگوی کرملین: اطلاعی از شلیک موشک به لهستان ندارم

تداوم تماس‌های ناتو و گروه ۷ در مورد حمله موشکی لهستان/ اظهار بی‌اطلاعی روسیه

خبرگزاری تاس نیز گزارش داد: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در جریان مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان در ارتباط با خبر اصابت موشک در لهستان گفت که وی هیچ اطلاعی دراین باره ندارد.

بنابراین گزارش پسکوف به سی ان ان گفت: متاسفانه من هیچ گونه اطلاعی دراین باره ندارم .

به گزارش ایرنا ، رادیو زیت لهستان اعلام کرد شب گذشته دو موشک در روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرده است.

 برخی منابع گفته اند که در اصابت موشک به این منطقه دو نفر کشته شدند.  یک مقام اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط موشک های روسیه در لهستان خبر داد.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد که کمیته امنیت ملی در لهستان پس از سقوط دو موشک روسی و کشته شدن دو نفر، نشست اضطراری برگزار می کند.

در ین گزارش نوع و مشخصات موشک و این که چه کشوری ( روسیه یا اوکراین ) آن را شلیک کرده اعلام نشده است.

 

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار