کد خبر: 1115938
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
به رغم تدابیر شدید امنیتی در کرانه باختری برای مقابله با مبارزان فلسطینی، اما این اقدامات کارساز نبوده است و در جریان عملیات استشهادی روز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی یک جوان فلسطینی در یک شهرک صهیونیست‌نشین، سه صهیونیست را به هلاکت رساند و سه تن دیگر را زخمی کرد. پیش‌تر گروه عرین الاسود که رهبری اجرای عملیات استشهادی را در دست دارد، هشدار داده بود صهیونیست‌ها بعد از این در امان نخواهند بود.

به رغم تدابیر شدید امنیتی در کرانه باختری برای مقابله با مبارزان فلسطینی، اما این اقدامات کارساز نبوده است و در جریان عملیات استشهادی روز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی یک جوان فلسطینی در یک شهرک صهیونیست‌نشین، سه صهیونیست را به هلاکت رساند و سه تن دیگر را زخمی کرد. پیش‌تر گروه عرین الاسود که رهبری اجرای عملیات استشهادی را در دست دارد، هشدار داده بود صهیونیست‌ها بعد از این در امان نخواهند بود.

به گزارش «جوان» با تشدید درگیری بین گروه‌های فلسطینی و نیرو‌های نظامی صهیونیستی در کرانه باختری، وضعیت امنیتی در این منطقه به نقطه جوش نزدیک شده است و عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که جوانان فلسطین انجام می‌دهند، می‌تواند نقطه شروعی برای انتفاضه جدید باشد. هر چند مقامات رژیم‌صهیونیستی مدعی هستند توانسته‌اند قدرت مقاومت فلسطین را در کرانه باختری تضعیف کنند، اما شواهد و قرائن خلاف این ادعا‌ها را ثابت می‌کند. روز سه‌شنبه رسانه‌های فلسطینی از انجام یک عملیات جدید علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کشته شدن سه صهیونیست خبر دادند. رسانه‌های عبری، اما مدعی شدند دو فلسطینی با استفاده از سلاح سرد، در شهرک صهیونیستی «ارئیل» عملیات انجام دادند که طی آن سه صهیونیست کشته و سه تن دیگر به شدت زخمی شدند. لحظاتی پس از انتشار این خبر، خبرنگار شبکه المیادین در فلسطین اشغالی از انجام دو عملیات در این شهرک صهیونیست‌نشین خبر داد و اعلام کرد مجری هر دو عملیات زیرگیری و حمله با سلاح سرد، یک نفر بوده است. این جوان فلسطینی پس از حمله با چاقو به جای فرار، عملیات دیگری ترتیب داده و چند شهرک‌نشین را با اتومبیل زیر گرفته است. وبگاه فلسطینی شهاب نیز با تأیید این خبر نوشت که مجری این عملیات یک جوان فلسطینی ۱۹ساله به نام «محمد مراد صوف» از شهرک «حارس» در شهرستان «سلفیت» بود که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و رسانه‌های فلسطینی تصاویر لحظه به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی را بازنشر کردند. چندی پیش گروه مقاومت «عرین الاسود» با انتشار بیانیه‌ای رژیم‌صهیونیستی را تهدید و اعلام کرد این رژیم از شدت حملات و غافلگیری آن‌ها در کرانه باختری حیرت‌زده و شوکه خواهد شد. در ماه‌های اخیر عملیات استشهادی در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است و بسیاری از این عملیات‌ها نیز توسط نیرو‌های عرین الاسود انجام می‌شود که به تازگی در این منطقه قدرت گرفته‌اند. مقامات اسرائیلی از قدرت‌گیری این گروه که هر روز جوانان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند، به شدت واهمه دارند و آن را تهدید جدیدی برای امنیت شهرک‌نشینان می‌دانند، به همین منظور در ماه‌های گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع این گروه در نابلس و قدس انجام داده‌اند، اما اینگونه حملات هم نتوانسته این گروه را از مسیری که شروع کرده است، بازدارد. نیرو‌های عرین الاسود برخلاف گذشته که فلسطینی‌ها با سنگ و تیر و کمان به مصاف صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح می‌رفتند، با سلاح گرم مبارزات خود را آغاز کرده‌اند و این مسئله می‌تواند موازنه را به نفع فلسطینی‌ها در کرانه باختری تغییر دهد. مبارزه مسلحانه زنگ خطری برای مقامات تل‌آویو است که در مقابله با فلسطینی‌ها عاجز مانده‌اند. بر اساس گزارشی که اخیراً رسانه‌های صهیونیستی منتشر کرده‌اند، از ابتدای ۲۰۲۲ میلادی ۲۴ صهیونیست توسط فلسطینی‌ها به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر هم به شدت زخمی شده‌اند و با احتساب این سه صهیونیست کشته‌شده، آمار صهیونیست‌ها به ۲۷ نفر می‌رسد که در تاریخ این رژیم بی‌سابقه است. با توجه به اینکه عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری روزانه شده است، در آینده تعداد صهیونیست‌هایی که توسط فلسطینی‌ها مورد هدف قرار خواهند گرفت، بسیار بیشتر از این تعداد خواهد بود و گروه‌های مقاومت هم بر این مسئله تأکید دارند که نبرد مسلحانه تا بیرون راندن اشغالگران ادامه خواهد داشت.
دیوار ۱۰۰ کیلومتری در کرانه باختری
به موازات افزایش عملیات شهادت‌طلبانه در کرانه باختری، مقامات صهیونیستی هم برای در امان ماندن از این عملیات‌ها دنبال راهکار‌های جدید هستند تا شاید امنیت شهرک‌نشینان را تضمین کنند. بر این اساس، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم اشغالگر دوشنبه شب در سخنانی با ساخت دیوار بتنی جدید در شمال کرانه باختری به طول ۱۰۰ کیلومتر موافقت کرد و این دیوار قرار است در آینده ساخته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار