کد خبر: 1115896
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
پیش‌بینی کاپیتان مسی از آینده آلبی‌سلسته در جام‌جهانی
قهرمانــی در جام‌جهانی قطر برای ستاره‌ای که آخرین حضورش را در این رویداد مهم تجربه می‌کند، رؤیایی بزرگ است. لیونل مسی در سال‌هایی که پیراهن تیم‌ملی آرژانتین را به تن کرده و همیشه رؤیای قهرمانی در سرداشته، در حالی به زودی آخرین جام‌جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد که هنوز هم به آرزویش نرسیده است.
ترجمه: شیوا نوروزی

قهرمانــی در جام‌جهانی قطر برای ستاره‌ای که آخرین حضورش را در این رویداد مهم تجربه می‌کند، رؤیایی بزرگ است. لیونل مسی در سال‌هایی که پیراهن تیم‌ملی آرژانتین را به تن کرده و همیشه رؤیای قهرمانی در سرداشته، در حالی به زودی آخرین جام‌جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد که هنوز هم به آرزویش نرسیده است.
آلبی‌سلسته در گروه C با عربستان، لهستان و مکزیک همگروه است. روی کاغذ راه‌راه‌پوشان امریکای جنوبی حتماً یکی از تیم‌های صعودکننده گروه سوم خواهد بود، اما هواداران آرژانتین از این تیم باز هم انتظار قهرمانی دارند، منتها کاپیتان مسی شانس زیادی برای قهرمانی تیم کشورش قائل نیست.

رؤیای بزرگ
قبل از شروع جام ۲۰۲۲ لئو مسی مقابل خورخه والدانو در برنامه معروف «یونیورسیو والدانو» قرار گرفت و سیر تا پیاز زندگی‌اش از بچگی تا جوانی، بازی در بارسا و تیم‌ملی آرژانتین گفت. مهم‌ترین بخش این گفتگو صحبت در مورد آینده آلبی‌سلسته در قطر است، جایی که مسی از لیونل اسکالونی سرمربی تیم تعریف و تمجید می‌کند، اما شانس کمی برای قهرمانی تیم سرزمینش قائل می‌شود.
آرژانتین آخرین بار در سال ۱۹۸۶ جام قهرمانی را بالای سر برد و از آن زمان به بعد این تیم دیگر نتوانست طعم قهرمانی را بچشد. حال با گذشت ۲۶ سال راه‌راه‌پوشان باز هم کار سختی برای تحقق این رؤیا پیش‌رو دارند. آن‌ها همچنین بعد از ۲۸ سال هنوز نتوانسته‌اند با شکست برزیل فاتح کوپاآمه‌ریکا شوند. اگرچه شرایط در جام‌جهانی با سایر تورنمنت‌ها متفاوت است، اما آرژانتینی‌ها به رکورد شکست‌ناپذیری خود دل‌خوش کرده‌اند. این تیم تحت هدایت اسکالونی ۳۵ بازی اخیر خود را از سال ۲۰۱۹ نباخته است.

نقش اسکالونی
جدای از عملکرد خوب تیم و هماهنگی لازم بین بازیکنان در پست‌های مختلف، کاپیتان لئو معتقد است، سبک مربیگری اسکالونی نقش مهمی در درخشش آرژانتین دارد: «اسکالونی شخصیت خاصی دارد. او مربی فوق‌العاده‌ای است و بارزترین خصوصیات او نوع مربیگری و برقراری ارتباط با بازیکنانش است. او به بازیکنانش ایمان دارد و بهترین تصمیمات را برایشان می‌گیرد. سرمربی تفکراتش را به خاطر حرف‌های دیگران تغییر نمی‌دهد. در حقیقت شیوه رفتاری او با بازیکنان تیم را به اینجا رسانده است.»

انتظار قهرمانی
لیونل مسی با در نظرگرفتن شرایط دیگر تیم‌های حاضر در جام ۲۰۲۲ آرژانتین را مدعی قهرمانی نمی‌داند: «فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی داریم، همه حریفان سخت هستند؛ ضمن اینکه در این مدت بازی‌های کمی با تیم‌های اروپایی برگزار کردیم. با اینکه در شرایط خوبی به قطر سفر می‌کنیم، اما این دلیل نمی‌شود که همه روی ما حساب کنند و آرژانتین را جزو مدعیان بدانند. باید واقع‌بین باشیم و بازی به بازی پیش برویم. به عقیده من فرانسه با همه مصدومانش باز هم پتانسیل قهرمانی دارد. بازیکنان و سرمربی خوب این تیم مدت‌هاست در کنار هم کار می‌کنند و آن‌ها قهرمان جام‌جهانی شده‌اند. برزیل هم بازیکنان باکیفیت و خطرناک زیادی در این دوره به همراه دارد. آن‌ها از حضور مهاجمی به نام نیمار سود می‌برند. معتقدم آرژانتین در گروه خوبی قرار گرفته و تیم در وضعیت خوبی است. البته مصدومیت جیووانی لو‌سلسو بدشانسی بزرگ تیم ما بود، با این حال همه ما برای جنگیدن به میدان می‌رویم و تنها به بردن فکر می‌کنیم.» تیم‌ملی آرژانتین هفته آینده نخستین دیدارش را در جام‌جهانی قطر مقابل عربستان برگزار خواهد کرد.

خاطرات تلخ
کینگ لئو در بخشی دیگر از این گفتگو، به اولین روز‌های حضورش در تیم‌ملی آرژانتین اشاره می‌کند و اینکه بازی در تیم اول بارسا چه تأثیری در این مسئله داشت: «برای بازی در تیم اول خیلی تلاش کردم. راه یافتن به ترکیب بارسلونا کار آسانی نیست، اما بازیکنانی، چون رونالدینیو، دکو، موتا، ژاوی و پویول از همان ابتدا به من کمک کردند و رفتار دوستانه‌ای با من داشتند. حضور در رختکن تیمی که چنین بازیکنان بزرگی در اختیار داشت، دشواری‌های زیادی هم دارد، ولی با حمایت آن‌ها جو برای ما نرمال بود. از همان ابتدا به پدرم گفتم باید کاری کنم که هموطنانم بفهمند من در اسپانیا و بارسا هستم. در دو بازی دوستانه تیم جوانان آرژانتین حضور داشتم و بعد از آن مردم من را شناختند. در آن زمان ۱۸ – ۱۷ سال بیشتر نداشتم.»
مهاجم ۳۵ ساله در ادامه از خاطرات تلخش در مورد انتقاد‌های هواداران گفت؛ انتقاد‌هایی که سوهان روح مسی بودند: «به نظرات مردم احترام می‌گذارم، ولی آن‌ها در مورد هر نتیجه‌ای نظر می‌دهند. شروع بدی در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۱ داشتیم. با اینکه از گروه صعود کردیم، ولی خیلی زود در پنالتی به اروگوئه باختیم. این نتیجه همانند جام‌جهانی ۲۰۱۰ بد بود. در جام‌جهانی ۲۰۰۶ هنوز بازی نکرده بودم که انتقاد‌ها شروع شد. در سال ۲۰۰۷ هم در فینال کوپاآمه‌ریکا به ونزوئلا باختیم و از آن زمان به بعد انتقاد‌ها شدت بیشتری یافت.»

شباهت انریکه و گواردیولا
کاپیتان آرژانتین معتقد است، لوئیز انریکه سرمربی اسپانیا شباهت زیادی به پپ‌گواردیولا دارد: گواردیولا خیلی خاص است، اما انریکه شباهت‌های زیادی به او دارد، به ویژه در پرکردن فاصله‌ها برای کوبیدن حریفان. فلسفه انریکه و گواردیولا یکی است. از حالا می‌تواند در مورد اسپانیا صحبت کند. این تیم همان تیمی است که انریکه می‌خواهد. آن‌ها هدف‌شان مشخص است. اسپانیا بازیکنان خوبی دارد و با هر حریفی با یک تاکتیک وارد جنگ می‌شود.
منبع: آ اس

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار