کد خبر: 1115736
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه خبر داد که ۱۰۰ نهاد و مقام کانادایی در لیست تحریم‌های کانادا قرار گرفتند.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه خبر داد که ۱۰۰ نهاد و مقام کانادایی در لیست تحریم‌های کانادا قرار گرفتند.

لیست تحریم‌ها شامل شرکت‌های تجاری، رسانه و شخصیت‌های سیاسی می‌شود. «جیم کری» از بازیگران کانادایی نیز در این لیست مشاهده می‌شود.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که حجم کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش خواهد داد.

بر اساس اعلام کانادا، حجم کمک‌های این کشور به اوکراین به ۷۵۰ میلیون دلار خواهد رسید.

چند روز پیش بود که کانادا اعلام کرده بود که ۴۰ مهندس رزم را در برنامه آموزش به نیرو‌های نظامی اوکراین در لهستان شرکت می‌دهد.

ارتش کانادا از سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۳۰۰۰ نفر از پرسنل امنیتی و نظامی اوکراین آموزش داد، اما از ماه فوریه برخی از آموزش‌های خود به این نیرو‌ها را متوقف کرد.

«آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا در یک کنفرانس خبری در شهر ورشو گفت: «امروز من اعلام می‌کنم در هفته‌های آینده کانادا حدود ۴۰ مهندس رزم خود را در لهستان مستقر خواهد کرد تا به آموزش مهندسان رزمی اوکراینی در زمینه عملیات‌های شناسایی مهندسی، بمب‌ها، کاشت مین و مین‌زدایی توسط نیرو‌های ارتش لهستان کمک کنند.»

کشور‌های غربی که از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداختند، در هفته‌های اخیر مدعی شدند عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. با این وجود در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در روز دوشنبه به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، متحدان غربی کی‌یف باز بر طبل حمایت از اوکراین کوبیده و حالا ادعا می‌کنند باید کمک‌های نظامی و تسلیحاتی آن‌ها به کی‌یف تشدید شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار