کد خبر: 1115696
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آغاز عملیات موشکی و پهپادی علیه مراکز تروریست‌های ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقر‌ها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.

همین دو هفته پیش بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه مشترکی پیرامون حوادث اخیر از پروژه «ویران‌سازی ایران» به دست دشمنان شناخته شده جمهوری اسلامی پرده برداشتند و با اعلام شکست مفتضحانه این پروژه به تبیین حوادث کشور پرداختند. در آن بیانیه با اشاره به حضور تیم سازمان سیا در مقر گروهک‌های ضد انقلاب در شهر اربیل واقع در شمال اقلیم عراق در تاریخ ۲۹ شهریور ماه گذشته و قدردانی این تیم از ادغام گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی، از آن‌ها خواسته شده بود در اغتشاشات شهر‌های کردستان ایران بیش از پیش ایفای نقش کنند. این بیانیه همچنین اضافه کرد بود، پیشتر سازمان سیا، سرکرده گروهک کومله را به امریکا فراخوانده و به آن‌ها ابلاغ کرده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند و الّا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی امریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد!
با وقوع حادثه درگذشت مهسا امینی، گروهک‌های تروریستی، منافقین و سلطنت‌طلبان که گویی فرصت مناسبی برای آیجاد آشوب و ناامنی در کشور یافته بودند، با بسیج امکانات و پشتیبانی‌های گسترده تسلیحاتی و تبلیغاتی به میدان آمدند، تا به زعم خود پروژه ویران‌سازی و تجزیه ایران را کلید بزنند، اما هوشیاری ملت و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باعث گردید که تلاش‌های آن‌ها به‌رغم تحمیل هزینه‌های گسترده مادی و معنوی و به شهادت رسیدن ۴۰ نفر از مدافعان امنیت، به ستون محکمی به نام «ملت ایران» بخورد. در این میان نقش گروهک‌های ترویستی کومله و دموکرات که سال‌هاست در اقلیم شمال عراق لانه کرده و با تدارک اسلحه و راه‌اندازی پادگان‌های آموزشی، تحرکاتی را علیه کشور انجام می‌دادند، برکسی پوشیده نبود. چنان‌که جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا در دولت ترامپ هفته گذشته در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی اذعان کرد که مخالفان (اغتشاشگران) در ایران از سوی از طریق کردستان عراق مسلح می‌شوند!
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از طریق منابع دیپلماتیک به مسئولان اقلیم شمال عراق هشدار داده بود که مانع از اقدامات خرابکارانه این گروهک‌های ترویستی علیه جمهوری اسلامی ایران شوند، در غیر این صورت این حق برای ایران محفوظ است که در دفاع از منافع خود علیه تروریست‌ها اقدام کند؛ موضوعی که البته با بی اعتنایی مسئولان اقلیم شمال عراق به این هشدار‌ها مواجه شد.
تداوم عملیات تا خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست‌ها
روز گذشته، اما روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقر‌ها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه با اعلام خبر آغاز عملیات موشکی پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقر‌ها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، آمده است: در پی تداوم بی عملی‌ها و برخی غفلت‌های آشکار و بعضاً تعمدی مقامات اقلیم شمال عراق در برخورد با فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و ضد ایرانی تجزیه‌طلب که سال‌ها است برای توطئه و تعرض علیه ملت ایران در سرزمین اقلیم لانه کرده‌اند، به‌رغم عملیات ماه گذشته، مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند. بنابراین، با توجه به شرایط و اشراف اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی از صبح دو‌شنبه مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت.
این اطلاعیه افزوده است: یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدار‌های مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تأکید بر عدم بر هم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متأسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی مؤثر از طرف مقابل آغاز کرده‌اند. این اطلاعیه با تأکید بر اینکه در عین حال اشرار و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی همچنان به شرارت‌های مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند، تصریح کرده است: از آنجا که امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، ادامه این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد.
روابط عمومی کل سپاه در ادامه این اطلاعیه با اشاره به توصیه‌های صورت گرفته به مسئولان و دولت مرکزی و اقلیم عراق و همچنین ساکنان منطقه برای فاصله گرفتن از محل استقرار مراکز و فعالیت تروریست‌ها، تأکید کرده است: خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست‌ها از تعطیلی مقر‌ها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دور‌سازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیرو‌های مسلح و ملت عزیز ایران بوده و انتظار است مقامات اقلیم شمال عراق با اقدامات عملی خود، ثبات و امنیت پایدار منطقه را مورد صیانت و پشتیبانی قرار دهند. این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: بار دیگر از مسئولان دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق می‌خواهیم در راستای حفظ حسن همجواری و برقراری امنیت مرز‌های مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به مردم دو کشور و برهم خوردن آرامش و امنیت به واسطه حضور تروریست‌ها در منطقه جلوگیری به عمل آید.
پاکپور: مقر‌های تروریست‌ها را منهدم کردیم
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز روز گذشته در گفتگو با فارس، درباره دومین عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق گفت: قبل از عملیات ربیع که در ششم مهر ماه امسال انجام شد ما به طور مرتب به اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داده بودیم که گروهک‌های تجزیه‌طلبی را که در شمال اقلیم عراق هستند و مقر‌های مختلفی که در منطقه شمال عراق دارند، اخراج یا خلع سلاح و اردوگاه‌نشین کنند، اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد. گروهک‌های تجزیه‌طلب هم اقدامات تروریستی خود را هم در داخل ایران از مبدأ عراق انجام دادند و هم در برخی از اغتشاشاتی که در منطقه شمال‌غرب کشور به وقوع می‌پیوست ما همیشه جای پای عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلبی را که در شمال عراق مقر‌های مختلفی داشتند، مشاهده می‌کردیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکتیک تروریست‌ها برای مستقر شدن در میان مردم عادی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۰ روز از آن موضوع (هشدار ایران) گذشته و متأسفانه هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته و همچنان مقر‌هایی را که در آن عملیات آسیب دیدند و منهدم شدند تخلیه کردند و با رفتن به میان جمعیت در میان آن‌ها مستقر شدند. این موضوعی است که برای امنیت مردم شمال عراق بسیار مهم است. تروریست‌ها در میان جمعیت مستقر شدند و ما عملیات علیه برخی از مقر‌های آن‌ها را که تراکم جمعیتی در اطراف آن‌ها وجود نداشت، امروز (دیروز) طی یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دادیم.
سردار پاکپور با بیان اینکه هم دولت مرکزی عراق و هم اقلیم شمال عراق مسئول امنیت مردم خودشان هستند، بیان کرد: از طرفی هم ما مسئول امنیت مردم خودمان هستیم و اگر عناصر تجزیه‌طلب و تروریست بخواهند با فرصت در محلی تجهیز شده، تمرین و طرح‌ریزی کنند و از طرف امریکایی‌ها پشتیبانی شوند و برای اقدامات ضد امنیتی در داخل و اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی کنند، همان طور که در سنوات قبل هم مطرح کردیم این را برنمی‌تابیم و این مقر‌ها را در هر نقطه‌ای که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم.
مکان‌های تجمع تروریست‌ها را تخلیه نکنید می‌زنیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما درباره امنیت خودمان با هیچ کسی تعارف نداریم، گفت: «چندین مکان است که من از آن‌ها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آن‌ها اشراف داریم و قبلاً هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آن‌ها را اعلام کرده‌ایم. منطقه‌ای به نام بکر جو در منطقه سلیمانیه یکی از مناطقی است که پس از اینکه ما مقر‌های آن‌ها را منهدم کردیم در این منطقه مستقر شدند. اینجا منطقه‌ای است که جمعیت عادی هم در آن حضور دارند. مردم بکر جو باید این تروریست‌ها را طرد کنند تا امنیتشان برقرار شود.»
پاکپور اضافه کرد: توپوزآباد دیگر منطقه‌ای است که یک روستا است که تروریست‌ها در کنار این روستا اردوگاهی ایجاد کردند و در آنجا مستقر هستند که حتما این‌ها را در عملیات‌های بعدی مورد هدف قرار خواهیم داد. خود کوی سنجق هم شهر کوی سنجق و هم روستا‌های اطراف آن و قلعه‌ای که تروریست‌ها دارند، برخی نقاط مانند آزادی و امیریه هستند که در آنجا مستقر شدند که مراکز جمعیتی هستند.
سردار پاکپور ضمن برشماری سایر نقاط استقرار تروریست‌ها گفت: زرگوییز، گرد چال، جژنه‌کال و پاکشهر جزو مناطقی است که هم روستا هستند و هم جزو مناطق شهری و شهرکی. تروریست‌ها در کنار این روستا‌ها و شهرک‌ها مستقر هستند و ما حتماً در عملیات‌های بعدی آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهیم. ما از مردم این روستا‌ها و شهر‌ها می‌خواهیم که یا تروریست‌ها را طرد کنند یا اطراف مقر‌های آن‌ها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب نشوند، تأکید کرد: همین‌ها هم باید به شکلی باشد که مقر‌های آن‌ها در خانه‌های سازمانی آن‌ها نباشد. اکنون در برخی مناطق شاهد هستیم که تیم‌های ترور این گروهک‌ها در خانه‌های سازمانی مستقر هستند و ما به طور دقیق از جزئیات آن‌ها مطلع هستیم، اما به لحاظ ملاحظه‌ای که درباره افراد بی‌گناه و خانواده‌ها داریم از منهدم کردن آن‌ها پرهیز داریم. اما بعداً نمی‌دانیم که این‌ها اطرافشان خانواده هست یا نیست و حتماً مورد هدف قرار خواهیم داد.
بیمارستان کوی سنجق مملو از تروریست‌های زخمی
اگرچه آمار دقیقی از تلفات تروریست‌ها در حمله دیروز نیروی زمینی سپاه اعلام نشده، اما گفته می‌شود بیمارستان مستقر در کوی سنجق، مملو از زخمی‌های حملات سپاه به مقر تروریست هاست. روز گذشته تصویری از ریبوار عبدی، یکی از تروریست‌های حزب دموکرات در فضای مجازی منتشر شد که گفته شد در این حملات به هلاکت رسیده است. همچنین گفته می‌شود دفتر شبکه سعودی نشنال هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار