کد خبر: 1115505
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
باید دید، دستاوردهای پشت پرده آلمان و فرانسه برای دخالت در امور کشورمان چیست و چه نوع حمایتی از سوی آمریکا و انگلیس در زمستان سخت خود خواهند دید.
 

صف آرایی برخی کشورهای اروپایی در برابر ایران و برگزاری تجمعات ضدانقلاب و اپوزیسیون از موضوعاتی است که این روزها شاهد آن هستیم، پاریس که سال‌هاست میزبان منافقین است و با پروپاگاندای رسانه‌ای، خود را مدافع حقوق بشر و مدافع حقوق زنان معرفی می‌کند‌ در دیگر سو، آلمان نیز که به پادوی آمریکا در غرب معروف است میزبان تجمعات ضدانقلاب می‌شود تا اهداف و سیاست‌های کاخ سفید و الیزه را در تجمعات ضد انقلاب در خیابان‌های هامبورگ دنبال کند. این رویدادها و تجمعات اپوزیسیون و ضدانقلاب در حالی در فرانسه و آلمان دنبال می‌شود که این کشورها اخیرا شاهد اعتراضات گسترده معیشتی و کمبود انرژی بودند. تظاهراتی که با بازداشت و مجروح کردن معترضین روبه‌رو شد.

از سوی دیگر، سفارت‌خانه آلمان نقش جدی و موثری را در فشار دیپلماتیک و هماهنگی‌های بین‌المللی برای شعله‌ور شدن اغتشاشات ایفا کرده است. براساس این گزارش مسوولان سفارت‌خانه آلمان نشست‌هایی را با مسئولان برخی از سفارت‌خانه‌های اروپایی درباره چگونگی گسترش سطح درگیری‌ها و آشوب‌ها برگزار کرده‌اند.

پیشتر سفارت‌خانه انگلستان و فرانسه چنین نقشی را ایفا می‌کردند که در اغتشاشات اخیر سفارت‌خانه آلمان این وظیفه را بر عهده گرفته است. در اغتشاشات اخیر کشور هجمه چندلایه توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، پشتیبانی‌های رسانه‌ای سنگین بین‌المللی با نقش‌آفرینی سلبریتی‌های داخلی و خارجی، فعال کردن گروهک‌های تروریستی و اپوزیسیون، حملات سایبری، هماهنگی تجمعات خارج کشور و نظایر آن صورت گرفت که نشان دهنده برنامه‌ریزی گسترده جریانات ضدایرانی داشت. در این بین طبق شواهد هماهنگی‌ دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای فشار گسترده بر ایران در داخل کشور بر عهده سفارت‌خانه آلمان بوده است.

آلمان در حالی علیه ایران صف‌آرایی سیاسی می‌کند و موجبات تجمعات ضدانقلاب ایران را در خود فراهم می‌سازد که این کشور در قاره سبز به پادوی آمریکا و انگلیس معروف است. آلمان بعد از جنگ جهانی دوم و تا چند سال قبل، تحت قیمومیت ۴ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه اداره می‌شد و هرگاه برخی از مطبوعات آلمانی خواستار استقلال آلمان از این قیمومیت چهارگانه می‌شدند، پاسخ آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و روس‌ها این بود که «آلمان لیاقت استقلال ندارد.»

در حال حاضر کشور آلمان بدون اجازه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه حق هیچ‌گونه اقدام مستقلی را ندارد. دولت آلمان در جریان جنگ تحمیلی تامین‌کننده سلاح‌های شیمیایی برای صدام بود که پرونده این جنایت هنوز مفتوح است اما، نکته جالب توجه اینکه، یکی از مقامات آلمانی در پاسخ به اعتراض ایران گفته بود: «می‌دانید که ما در فروش تسلیحات شیمیایی به عراق از خود اختیاری نداشته‌ایم»!

کشوری که به پادوی آمریکا مشهور است و بدون اجازه واشنگتن حتی نمی‌تواند در باره مسایل داخلی خود، تصمیمات مستقلی بگیرد، چه به نقش‌آفرینی برای احقاق حقوق ایران؟!

نباید فراموش کرد ؛آلمان در پسابرجام به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرد. برای نمونه در اسفند ۹۶ کشور آلمان در توهینی آشکار و اقدامی گستاخانه از تأمین سوخت هواپیمای حامل محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امتناع کرد.

همچنین در تیر ۹۷، آلمان در اقدامی غیرقانونی و با دلایل واهی، آقای «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی را که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بود، بازداشت کرد.

در تابستان ۹۷ نیز بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های اروپایی از جمله چند شرکت آلمانی بدون توجه به تعهدات خود برای خروج از ایران صف کشیدند.

همچنین در مهر ۹۷، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت: با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم.

این کشور در حالی نقش پلیس بد را در برابر ایران بازی می‌کند که اخیرا اجازه داد تا تجمع ضدانقلاب و اپوزیسیون در کشورش برگزار شود. این در حالی بود که فرانسه و هلند از پذیرش چنین اقدامی موافقت نکردند. آلمان با این اقدامش نشان داد که همچنان پادوی آمریکا و انگلیس است و اراده‌ای سیاسی در برابر برخی موضوعات از خود ندارد.

این در حالی است که فرانسه تنها به دیدار با اپوزیسیون ضدانقلاب بسنده کرد و رییس‌جمهور این کشور روزهای اخیر دیداری با برخی از چهره‌های رسانه‌ای ضد انقلاب انجام داد. دیدارهایی که پاریس تنها به عنوان ابزار رسانه‌ای به این موضوع توجه کرد و همانند آلمان در برابر ایران صف‌آرایی کردند.

از سویی دیگر، ماکرون که کشورش در خیانت و خباثت علیه ملت ایران ید طولایی دارد در راستای لفاظی و مداخله در امور داخلی ایران و با هدف ریشارژ کردن ناآرامی‌های اخیر در کشور با مسیح علی‌نژاد و گروهی از اپوزیسیون زن ایرانی در خارج از کشور دیدار کرد. دیداری که بیش از آنکه برای مسیح علینژاد بزرگ باشد ماکرون را کوچک و تحقیر کرد.

فرانسه یکی از کشورهایی است که حامی و پناهگاه منافقین است. گروهکی که هفده هزار نفر را در ایران به خاک و خون کشیدند. فرانسه با داشتن چنین کارنامه ننگین علیه کشورمان در جایگاه شاکی نشسته و در خصوص تحولات داخلی کشورمان دخالت می‌کند.

فرانسه در حالی نقش شاکی و مدافع حقوق بشر را نسبت به تحولات ایران دنبال می‌کند که پاریس در روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده معیشتی، اقتصادی و بحران انرژی همراه بوده است و نسبت به آرام کردن اوضاع ، معترضین را بازداشت و مجروح کرده است.

حال باید دید، دستاوردهای پشت پرده آلمان و فرانسه برای دخالت در امور کشورمان چیست و چه نوع حمایتی از سوی آمریکا و انگلیس در زمستان سخت خود خواهند دید. هر چه باشد می‌توان دریافت، آلمان و فرانسه در نبود انرژی، زمستان دلهره‌آور و وحشتناکی روبرو شدند که این‌گونه به پادویی کاخ سفید برای مداخله در امور ایران مشغول شد.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار