کد خبر: 1115449
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هیئت اعزامی از دفتر رهبر معظم انقلاب به سرپرستی حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، برای دیدار و گفتگو با علمای شاخص اهل سنت، ائمه جمعه، خانواده شهدای امنیت و نخبگان استان سیستان و بلوچستان شنبه شب وارد زاهدان شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به نمایندگی از رهبر انقلاب به زاهدان رفت

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری، که به عنوان نماینده رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در بدو ورود به زاهدان گفت: خدا را شاکریم که از سوی دوست برای دیار دوست و دوستان حامل سلام و پیام هستیم و آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: البته در این ایام، نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار مسیر‌هایی را دنبال کرده‌اند، اما این تدبیر ویژه مقام معظم رهبری است و امیدواریم منشأ خیر و برکت باشد.
در سفر حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به زاهدان، حجت‌الاسلام مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان او را همراهی می‌کنند. حجت‌الاسلام مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت است.
وفاداری عمیق قوم بلوچ به انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب ۱۱ مهرماه گذشته در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح در تحلیل و تبیین انگیزه دولت‌های خارجی در طراحی و اجرای اغتشاشات اخیر، ضمن اشاره به این نکته که اقوام ایرانی ازجمله بلوچ و کرد به کشور و انقلاب اسلامی وفادارند، تصریح کردند: «انگیزه آن‌ها (دولت‌های خارجی) این است که احساس می‌کنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است و این را نمی‌توانند تحمل کنند؛ این را احساس می‌کنند، می‌بینند. می‌بینند که بحمدالله بعضی از گره‌های قدیمی در حال گشوده شدن است. البته کشور خیلی مشکل دارد، بر بعضی از این مشکلات سال‌ها گذشته، [امّا]حرکت جدّی‌ای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات، برای گشودن این گره‌ها. حرکت به سمت پیشرفت را می‌بینند که شتاب گرفته در کشور؛ این واقعیّتی است. در همه بخش‌ها یک حرکت شتابنده‌ای را انسان مشاهده می‌کند، احساس می‌کند؛ این را آن‌ها هم احساس می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند این اتّفاق بیفتد. می‌بینند که کارخانه‌های نیمه‌تعطیل به کار افتاده، می‌بینند که دانش‌بنیان‌ها فعّال شده‌اند، می‌بینند که تولیدات پیشرفته در بعضی از بخش‌ها روزبه‌روز خود را دارد نشان می‌دهد، می‌بینند که کار‌هایی دارد انجام می‌گیرد که می‌تواند تهاجم تحریم را ــ که تنها اسلحه دشمن فعلاً تحریم است ــ خنثی کند؛ این را مشاهده می‌کنند.
برای اینکه این حرکت را متوقّف کنند، نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ برنامه‌ریزی کرده‌اند برای دانشگاه، برنامه‌ریزی کرده‌اند برای خیابان؛ برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ دشمن برنامه‌ریزی کرده که دانشگاه تعطیل بشود، نسل جوان سرگرم بشوند، برای مسئولین کشور مسائل جدیدی به وجود بیاید؛ در شمال غرب کشور، در جنوب شرق کشور مسائلی به وجود بیاید؛ این‌ها همه سرگرم‌کننده است؛ این‌ها کار‌هایی است که برای این دارد ایجاد می‌شود و تحریک می‌شود که حرکت پیشرونده کشور را متوقّف کنند. البتّه اشتباه می‌کنند؛ هم در شمال غرب اشتباه می‌کنند، هم در جنوب شرق اشتباه می‌کنند. من در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام؛ جزو اقوام وفادار عمیق به انقلاب اسلامی و به جمهوری اسلامی‌اند. قوم کُرد یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی‌اند؛ علاقه‌مند به میهنشان، علاقه‌مند به اسلامشان، علاقه‌مند به نظام اسلامی‌شان. نقشه آن‌ها نخواهد گرفت، امّا آن‌ها زهر خودشان را می‌ریزند، کار خودشان را می‌کنند.»
دیدار با مولوی عبدالحمید
دیروز در جریان سفر رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به زاهدان، حجت الاسلام حاج علی اکبری با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و برخی از علما و استادان اهل سنت نیز حضور داشتند، در مورد حوادث اخیر بحث و تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر انقلاب برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذارد.
دیدار با نخبگان سیستان و بلوچستان
حجت الاسلام حاج علی اکبری، همچنین روز گذشته با نخبگان سیستان و بلوچستان دیدار کرد.
در این نشست نخبگانی از اقشار مختلف به تشریح موارد خود درباره اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان پرداختند.
دیدار با خانواده‌های شهدا
دیدار با خانواده‌های شهدا و مجروحان حوادث اخیر از دیگر برنامه‌های نمایندگان هیئت اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در سفر به سیستان و بلوچستان بود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری در جمع خانواده شهدا و جانبازان حوادث اخیر زاهدان اظهار داشت: جریان شهید و شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه ما تبدیل شده است. وی با بیان اینکه همچنان باب شهادت در کشور باز است، افزود: شهدای ما برای دفاع از میهن اسلامی و این مرز و بوم از جان خود گذشتند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه حامل سلام رهبر معظم انقلاب به شما هستیم، گفت: خداوند شهیدان شما را دوست داشت که در حالت دفاع از کشور به دست افراد خبیث به شهادت رسیدند و بهشت روزی آن‌ها شد. علی اکبری بیان کرد: درخواست شما این بود که با مخلان امنیت کشور و کسانی که با حیثیت استان بازی می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد که ان‌شاءالله به موقع انجام خواهد شد.
فضای مجازی بیانگر واقعیت سیستان و بلوچستان نیست
طی روز‌ها و هفته‌های گذشته، گروه‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان وابسته به دشمنان بیرونی انقلاب اسلامی کوشیدند به بهانه نا‌آرامی‌های اخیر، با موج سواری روی مطالبات مردم سیستان و بلوچستان چهره دیگری از این استان تصویر کنند که البته با واقعیت تفاوت معناداری دارد.
چرا که عمده خبرسازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها معطوف به تروریسم رسانه‌ای اینترنشنال و بی‌بی‌سی بود و واقعیات میدانی چنین مدعیاتی را تأیید نمی‌کرد. از این رو سه روز پیش فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع علما و ریش سفیدان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان، تأکید کرد: «فضای مجازی بیانگر واقعیت سیستان و بلوچستان نیست» سردار محمد پاکپور با بیان اینکه تجزیه‌طلبی در سیستان و بلوچستان اصلا موضوعیت ندارد و بلوچ خاک را مادر خود می‌داند، تصریح کرد: راه ایجاد آرامش در استان حضور مسئولانه و وحدت بخش علما و روحانیون شیعه و سنی در منطقه است، توسعه بر پایه امنیت ایجاد می‌شود، دشمنان می‌خواهند با ایجاد نا امنی در استان مانع پیشرفت و توسعه شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار