کد خبر: 1115325
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که عدم افزایش سقف بدهی از سوی نمایندگان آمریکا تهدیدی بزرگ علیه رتبه اعتباری و عملکرد بازارهای مالی در این کشور است.
ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در واکنش به اختلافات موجود در کنگره این کشور بین دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هشدار داد در صورتی که نمایندگان برای بالا بردن سقف بدهی این کشور به توافق نرسند شاهد تهدیدی بزرگ علیه رتبه اعتباری و عملکرد بازارهای مالی در آمریکا خواهیم بود.

یلن طی مصاحبه‌ای در دهلی نو گفت که هنوز امکان همکاری با جمهوری‌خواهان در برخی مسائل وجود دارد، اما افزایش سقف بدهی آمریکا غیرقابل مذاکره است.

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه تهدید کرده‌اند که از موضوع رسیدن بدهی آمریکا به سقف خود به عنوان اهرمی برای دریافت امتیاز از رئیس جمهور آمریکا استفاده خواهند کرد.

تا پیش از این سقف بدهی آمریکا 31.4 تریلیون دلار تعیین شده و هم‌اکنون به 31.2 تریلیون دلار تعیین شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت عدم افزایش سقف بدهی آمریکا، این موضوع در سال 2023 به یک بحران تبدیل خواهد شد.

در سال 2010 و زمانی که کنگره دست جمهوری‌خواهان بود و دولت دمکرات در کاخ سفید روی کار بود، مخالفت آنها با بالا بردن سقف بدهی ، آمریکا را تا مرز نکول و عدم توانایی در پرداخت تعهدات سوق داد و باعث شد تا برای نخستین بار رتبه اعتباری امریکا از سوی موسسه استاندارد اند پورز کاهش یابد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا پیش از از دست رفتن اکثریت دمکرات در مجلس نمایندگان، دولت باید برای افزایش سقف بدهی اقدام کند، گفت: به شدت به بالا بردن سقف بدهی نیاز است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار