کد خبر: 1115280
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
همزمان با مشخص شدن نتیجه انتخابات سنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و مقامات ارشد حزب دموکرات نتیجه انتخابات میان دوره‌ای کنگره را رضایت‌بخش و "پیروزی بزرگی" برای خود در قبال رقیب جمهوریخواه توصیف کردند..
شبکه خبری سی ان ان با توجه به نتیجه کرسی ها در مجلس سنا گزارش داد:  بایدن با جشن گرفتن این پیروزی که دموکراتها در مجلس سنا بدست آورده‌اند، با ابراز خشنودی عنوان کرد که دموکرات ها احساس خوبی نسبت به جایگاهی که بدست آورده‌اند، دارند.

بایدن تصریح کرد: مشارکت رای دهندگان آمریکایی در حقیقت بازتابی از محبوبیت نامزدهای دموکرات بوده و احساس خوبی دارم و مشتاقه در انتظار دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری خود هستم.

رهبر اکثریت دموکراتها در سنا: این انتخابات حقانیت دموکراتها بود

چاک شومر رهبر اکثریت دموکراتها در مجلس سنای فعلی نیز با مشخص شدن وضعیت کرسی های مجلس آتی سنا، مدعی  حقانیت این حزب در این دور از انتخابات شد.

چاک شومر گفت: این انتخابات یک پیروزی  و (اثبات) حقانیت برای دموکراتها و همچنین پیروزی برای مردم آمریکا بود.

بایدن و دموکرات‌ها راضی از نتیجه انتخابات میاندوره‌ای کنگره

رهبر اکثریت دموکراتها در مجلس سنا پیروزی دموکراتها دراین دور از انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ آمریکا را متوجه سه عامل دانست و دراین باره گفت: سه چیز باعث حفظ موقعیت دموکرات ها در مجلس سنا شد، نخست، نامزدهای عالی دموکرات. دوم، دستور کار و دستاوردهای ما و سوم آنکه مردم آمریکا  جمهوریخواهان افراطی و ضد دموکراتیک را پس زدند.

سی ان ان پیش از این گزارش داده بود که سناتور دموکرات ایالت نوادا  با پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود تسلط حزب حاکم بر این نهاد قانونگذاری را تداوم بخشید. کاترین کورتِز ماستو با شمارش ۹۸ درصد آرا و با ۰.۷ درصد اختلاف (۴۸.۸ درصد در برابر ۴۸.۱ درصد) توانست آدام لاکسالت دادستان کل پیشین نوادا را شکست دهد.

اکنون و با پیروزی این سناتور لاتین تبار، دموکرات ها حائز ۵۰ کرسی سنا بوده و با احتساب رای معاون رئیس جمهوری می توانند اکثریت آراء را در برابر جمهوریخواهان از آن خود سازند.

جمهوریخواهان حتی اگر در دور دوم انتخابات ایالت جورحیا بتوانند کرسی سنای این ایالت را از آن خود کنند همانند دوره قبلی کنگره دارای ۵۰ کرسی خواهند بود و کماکان در اقلیت خواهند ماند.

در حالیکه شمارش آراء مجلس نمایندگان کماکان ادامه دارد، جمهوریخواهان ۲۱۱ نماینده و دموکرات ها ۲۰۴ را روانه این رکن کنگره کرده اند.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار