کد خبر: 1114915
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
مقتدایی گفت: غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران حیا و نزاکت بین‌المللی را کنار گذاشته و دروغ‌گویی و ریاکاری جزئی از سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا شده است.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ادعا‌های دروغین مسئولان آمریکایی درخصوص دلسوزی برای مردم ایران، اظهار داشت: موضوع به کارگیری استاندارد‌های دوگانه مسئولان آمریکایی از مباحثی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه در برخورد با ایران و موضوعات مربوط به ایران دنبال کرده است.

مقتدایی تصریح کرد: واقعیت آن است که در رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند کنوانسیون ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین درخصوص سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها کاملاً مشهود است که غرب در عمل و در اعمال رفتار‌های خودش مفاد این کنوانسیون‌ها را نقض می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد که غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران حیا و نزاکت بین‌المللی را هم کنار گذاشته‌اند، مبحثی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشتند، توجیهی بود که ما باید نسبت به رفتار‌های کشور‌های غربی و نظام سلطه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها چیزی را اعلام می‌کنند که خلاف آن را اعمال می‌کنند، دروغ‌گویی و ریاکاری جزئی از سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا است، حتی این کشور در دزدی هم ید طولایی دارد، همین امروز همه عالم شاهدند که آمریکا در روز روشن نفت سوریه و عراق را به سرقت می‌برد، درواقع آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که با دزدی کشور خود را اداره کنند.

مقتدایی تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های کشور آمریکا در نتیجه سرقتی است که از ملت‌های دیگر داشته‌اند، ایالات متحده حتی برای تأمین نیاز‌های مادی خود نزاکت‌های ظاهری را نیز رعایت نمی‌کند. بر این اساس ما در رفتار‌های خود و ارتباطمان با نظام سلطه باید تمامیت‌خواهی آن‌ها را لحاظ کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاقه زیادی دارند که ایران هم مانند بسیاری از کشور‌های دیگر به گاو شیرده تبدیل شود، این درحالی است که پیشرفت‌های ما در عرصه دفاعی و استقلال سیاسی سبب شده که آمریکایی‌ها نتوانند کوچک‌ترین تعرضی به کشور ما داشته باشند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و نظام سلطه دل خوشی از ما ندارد که علت آن هم استقلال و توانمدی‌های درونی و بومی شده ایران است، از اینسو آمریکایی‌ها همواره درصدد هستند که نقاط قوت ایران را از بین ببرند، یکی از نقاط قوت کشور ما مقابله با داعش و برنامه‌ریزی برای تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران بود؛ که نماد آن هم حاج قاسم سلیمانی محسوب می‌شد.

مقتدایی اظهار داشت: بر این اساس آمریکایی‌ها وقیحانه دست به ترور سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی زدند که به دنبال آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انتقام سخت از عاملان ترور شهید سلیمانی تأکید کردند، این پیام جدی برای آمریکایی‌ها بود که بساطشان را از منطقه خاورمیانه جمع کنند، در غیر اینصورت قطعاً دچار خسارت‌های قابل توجهی خواهند شد.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار