کد خبر: 1114886
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تعمیق روابط ایران و روسیه یک تهدید بزرگ است از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران ابراز نگرانی کرد.

 وزارت خارجه آمریکا به سفر «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به تهران واکنش داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اخیر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی گفت، سفر پاتروشف به ایران مایه نگرانی در ایالات متحده است چرا که واشنگتن روابط ایران و روسیه را یک تهدید عمیق می‌داند.

وی در نشست خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: همه این‌ها یک نگرانی است؛ همه جهان باید گسترش روابط تهران و مسکو را تهدید بزرگ تلقی کند.

پرایس در ادامه تاکید کرد، آمریکا با جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل برای شناساندن تهدید‌هایی که به طور جداگانه ایران و روسیه تحمیل می‌کنند و یا تهدید‌هایی که از طریق همکاری میان این دو کشور به وجود می‌آید تلاش خواهد کرد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اوایل هفته جاری میلادی به دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران سفر کرد. پاتروشف روز پنج شنبه نیز با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

به گفته بخش مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، برنامه این سفر شامل رایزنی‌های روسیه و ایران با حضور هیات‌هایی از چندین وزارتخانه و سازمانای دولتی دو کشور بود.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: «دو طرف مسائل مربوط به امنیت اطلاع‌رسانی و راه‌های مقابله با تلاش‌های آژانس‌های اطلاعاتی غرب برای مداخله در امور داخلی دو کشور را به بحث گذاشتند».

این بیانیه می‌افزاید، مقام‌های ایرانی و روسی همچنین به تبادل دیدگاه درباره شماری از مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت غرب آسیا و اوکراین پرداختند.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار