کد خبر: 1114854
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

هنگام انتخاب و خرید آهن آلات به چه نکاتی حتما توجه کنیم؟

رپورتاژ آگهی/ یکی از مهم ترین نیازهای انسان ها در صنایع مختلف، نیاز به آهن آلات می باشد. نقش این محصولات در زندگی انسان بسیار پر رنگ است و از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشند. از این رو در زمان خرید آنها، به راهنمای خرید آهن آلات نیاز پیدا خواهیم کرد. به همین دلیل در این مطلب به مهم ترین نکات خرید آهن آلات، بصورت جامع پرداخته ایم.

انواع آهن آلات کدامند؟

از مقاطع فولادی در صنایع مختلف و بسیاری استفاده می شود و هر یک دارای استانداردها و خصوصیات خاص خود می باشند. بصورت کلی انواع آهن را می توان به ورق آهن، میلگرد و تیرآهن تقسیم بندی کرد. با توجه به خصوصیات مثبت بسیاری همچون قابلیت بازیافت، دوام زیاد، مقاومت بالا و ... که محصولات آهنی با خود به همراه دارند، در صنایع مختلف بسیاری از آنها استفاده می شود. صنایعی مانند ساخت و ساز، انرژی، خودروسازی، بسته بندی، ماشین آلات و غیره.

از انواع آهن آلات می توان به تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی، پروفیل های صنعتی، تسمه، ورق وغیره اشاره کرد. هر یک از این انواع محصولات آهنی دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی می باشند که با توجه به این موارد، کاربردهای مختلفی هم در صنایع متفاوت پیدا می کنند.

بررسی مهم ترین نکات خرید انواع آهن آلات پرکاربرد

در ادامه مهمترین نکات را برای هریک از مقاطع فولادی بررسی می کنیم.

نکات خرید آهن؛ میلگرد و انواع آن

یکی از پر استفاده ترین مقاطع فولادی و فلزی در ساختمان سازی، میلگرد می باشد. میلگرد از استانداردهای مختلفی همچون A1،A2 ،A3 ، A4 برای تولید استفاده می کند. A1، نوع ساده آن می باشد و کاربرد زیادی در ساخت و ساز ندارد. اما انواع دیگر آن که آجدار هم هستند، استفاده های بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارند.

یکی از مهم ترین نکات خرید آهن آلاتی مانند میلگرد، دقت در وزن محصول می باشد. بدین منظور جدول اشتال مرجع وزن، برای مقاطع فولادی استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو شما باید در زمان خرید توجه داشته باشید که وزن میلگردی که خریداری می کنید با این جدول مطابقت داشته باشد. در این زمان باید ابتدا وزن میلگرد را محاسبه کنید و این کار را با استفاده از باسکول و تعداد میلگرد به درستی انجام دهید. باید توجه داشته باشید که علامت اختصاری هر کارخانه، روی میلگرد درج شده است که می توانید در زمان خرید اصالت آن را بررسی کنید.

در خرید میلگرد، باید به برند تولیدکننده هم دقت داشته باشید. بهتر است برای این کار، کارخانه هایی که برای تولید میلگرد معتبر هستند را شناسایی کرده، سپس از بین آنها بهترین را انتخاب نموده تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. در صورتی که تقاضای میلگرد در تناژ بالا را دارید، می توانید خرید از بورس را هم در نظر داشته باشید.

تیرآهن و انواع آن

تیرآهن عموما به عنوان ستون در سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و نقش تحمل باری که به ساختمان وارد می شود را دارد. امروزه 4 نوع تیر آهن در ایران وجود دارد که هر کدام استفاده های مختلفی دارند. یکی از مهم ترین نکات خریدی که برای تیرآهن وجود دارد، محاسبه وزن و انطباق آن با جدول اشتال می باشد. وزنی که هر بندیل دارد و همچنین تعداد شاخه های آن، در زمان خرید معین می شود. با در دست داشتن این اطلاعات به آسانی می توانید وزن هر شاخه از تیرآهن را حساب کنید. زمانی که وزن تیرآهن به جدول اشتال بیشتر نزدیک باشد، تیرآهن با کیفیت تر است.

یکی دیگر از مهم ترین نکات خرید آهن آلاتی مانند تیرآهن، قیمت آن می باشد که به موارد مختلفی همچون ابعاد، کیفیت، قیمت سنگ آهن، هزینه های حمل و نقل و ... وابسته است. اما برند تیرآهن هم از جمله موارد مهم در زمان خرید است. اینکه کدام کارخانه تیرآهن را تولید می کند، می تواند روی کیفیت آخر محصول تاثیر بسیاری داشته باشد.

هنگام انتخاب و خرید آهن آلات به چه نکاتی حتما توجه کنیم؟

نکات خرید آهن آلات؛ پروفیل و انواع آن

اولین نکته مهم در زمان خرید پروفیل، بررسی انواع پروفیل و کاربردهای آن است. در واقع پروفیل ها از آهن آلاتی هستند که از ورق های فولادی تهیه شده اند و از لحاظ ظاهری به 2 دسته تقسیم بندی می شوند؛ پروفیل باز و پروفیل بسته. انواع پروفیل باز شامل پروفیل ناودانی، نبشی و زد می باشد. همچنین از انواع پروفیل های بسته می توان به انواع قوطی اشاره نمود.

قوطی و پروفیل هم از لحاظ وزنی به 2 دسته پروفیل سبک، مبلی و سنگین دسته بندی می شوند. پروفیل های سبک، از ورق های روغنی تولید می شوند و عموما برای استفاده در لوازم خانگی، خودروسازی، تولید کانتینر، صنعت کشاورزی و مبلمان سازی کاربرد دارند. از پروفیل های سنگین می توان به پروفیل های صنعتی و ساختمانی اشاره کرد که از ورق های با ضخامت بالا ساخته می شوند و برای تولید شاسی ماشین آلات سنگین، ستون های درب و پنجره و دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت پروفیل یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب شما تاثیر بسیاری دارد. وزن و دقت ابعادی پروفیل باعث تغییر قیمت می شود و هرچه ضخامت آن کمتر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. برند تولید کننده هم در خرید پروفیل باید مورد توجه قرار داده شود. هرچه برند معتبر تر باشد، پروفیل از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

نبشی و انواع آن

برای خرید نبشی، باید از انواع و خصوصیات آن اطلاع داشته باشید. نبشی فولادی دارای دو ضلع است که با زاویه معین به هم متصل می شوند. هر کدام از اضلاع را بال می گویند و زاویه های بین این دو بال 45 یا 90 درجه هستند. نامگذاری نبشی بدین صورت است که اگر بال ها دارای زاویه 90 درجه باشند با حرف انگلیسی L و اگر زاویه 45 داشته باشند Vنامیده می شوند. نبشی ها با توجه به وزن، روش تولید و شکل ظاهری دسته بندی می شوند. این دسته بندی به دو صورت نبشی بال مساوی و بال نامساوی می باشد.

دسته بندی دیگر آنها، بر پایه شکل ظاهری، روش ساخت و وزن آنها صورت می گیرد. نبشی سبک از ضخامتی کمتر از مقدار استاندارد برخوردار است و نبشی که سنگین باشد ضخامت آن از حالت استاندارد بیشتر است. دسته بندی روش تولید پروفیل آهنی، به دو صورت نبشی فابریک و نبشی پرسی می باشد. نبشی پرسی از خم کردن ورق فولادی و به شیوه نورد سرد ساخته می شود. در صورتی که نبشی فابریک از شمش فولادی و با استفاده از نورد گرم تولید می شود.

ورق سیاه و انواع آن

یکی از مقاطع فولادی ورق سیاه است که از فولاد کربنی، تخت و تیره رنگ تشکیل شده است. همچنین از اسلب برای تولید کردن ورق سیاه استفاده می کنند. اسلب ها از گرید های مختلف فولادی تشکیل شده اند. رایج ترین نوع آنها، گرید St52 و St37 می باشد. ورق سیاه فقط از نورد گرم ساخته می شود.

هنگام انتخاب و خرید آهن آلات به چه نکاتی حتما توجه کنیم؟

نکات خرید انواع آهنورق آلومینیومی و انواع آن

یکی از ورق های آلیاژی پر استفاده در زندگی روزمره، ورق آلومینیومی می باشد. فلز AL در ترکیب شدن با بعضی از عنصرهای دیگر، خصوصیات بهتری از خود نشان می دهد و استحکام بیشتری دارد. با توجه به اینکه چه عنصری با ورق آلومینیوم ترکیب شود، هشت سری ورق آلومینیوم ساخته می شود. هر کدام از این هشت سری، از درجه بندی برخوردار است. هر کدام از این گریدها، از خواص مکانیکی و فیزیکی خاص خود برخوردار هستند؛ از این رو کاربردهای متفاوتی هم دارند. برای اطلاع از بروزترین قیمت ها و انواع مشخصات، می توانید به سایت آهن رسان مراجعه نمایید.

راهنمای خرید آهن آلات بصورت جامع

باید در زمان خرید، به مقداری که نیاز دارید، بار خریداری کنید. اگر به این موضوع توجه نکنید، ممکن است متحمل هزینه بسیاری شوید. از این رو در این مورد دقت بسیار به خرج دهید.

نکته مهم دیگری که وجود دارد، مشورت با کارشناسان و استفاده از تجارب آنها می باشد که به شما کمک بسیاری در انتخاب درست خواهد کرد.

قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید، از مقدار، نوع و قیمت باری که خریداری کرده اید مطمئن شوید. همچنین فاکتور فروش را از فروشنده گرفته و یا تاییدیه خرید دریافت کنید.

باری که خریداری کرده اید را در زمان دریافت، همراه با فاکتور خرید و گواهینامه فنی درج شده روی محصول حتما بررسی نمایید تا از یکسان بودن محصولات خریداری شده و همینطور سلامت آن از نظر عدم خوردگی، زنگ زدگی، وجود سوراخ در مقاطع، لهیدگی و ... مطمئن شوید.

بررسی قیمت انواع آهن

زمانی که برای خرید آهن آلات اقدام می کنید، مانند خرید هر نوع محصول دیگری باید قیمت آن اطلاعات کامل داشته باشید. علاوه بر آن کیفیت هر مقطع فولادی از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو باید در این زمینه از کارشناسان مجرب راهنمایی های لازم را کسب کنید. به طور کلی، قیمت آهن آلات با توجه به نوع، ابعاد و ... متفاوت است. اما شما باید با بررسی قیمت ها و بهترین کیفیت محصولات در هر برند، اقدام به خرید نمایید. در این مورد می توانید با مراجعه به سایت آهن رسان، از بروز ترین قیمت آهن اطلاع پیدا کنید.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار