کد خبر: 1114830
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
اتحادیه های کارگری فرانسه روز پنج شنبه در اعتراض به میزان حقوق و دستمزدها و افزایش تورم در این کشور دست به تظاهرات زدند.
شبکه فرانسوی «بی ام تی وی» به نقل از وزارت کشور فرانسه از مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر در اعتراضات روز پنج شنبه در سراسر این کشور که تظاهرکنندگان طی آن افزایش حقوق و دستمزدها را خواستار شده بودند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات روز پنج شنبه در فرانسه، درپی فراخوان اتحادیه کارگری و اتحادیه عمومی کار (CGT) و شماری دیگر از اتحادیه های کارگری برگزار شد.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، بیش از ۳۰ هزار نفر در سراسر فرانسه در این تظاهرات شرکت کردند و ۲۴۰۰ نفر هم در پاریس دست به اعتراض زدند.

این در حالی است که اتحادیه عمومی کار (CGT) اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند و ۱۰ هزار تظاهرکننده نیز در خیابان های پاریس حضور یافتند.

خبرنگار ریانووستی هم گزارش داد که تظاهرات در پاریس طی بعدازظهر پنج شنبه از میدان جمهوری آغاز گردید.

کارگران بخش های مختلف حمل و نقل، انرژی، صنایع غذایی، بازرگانی، آموزش، بهداشت و نمایندگان اتحادیه ها، انجمن ها و بازنشستگان و طرفداران جنبش جلیقه زردها و نهادهای دانشجویی در این تظاهرات حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات افزایش حقوق و مزایا با توجه به افزایش تورم را خواستار شدند.

در پی تظاهرات گسترده روز پنج شنبه در فرانسه، فعالیت مترو، قطار و حمل و نقل مختل گردید.

این در حالی است که هزاران فرانسوی پیش از این هم در اعتراض به اوضاع نامساعد معیشتی در این کشور و افزایش میزان تورم دست به تظاهرات زده بودند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار