کد خبر: 1114712
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران:
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهدا تمام وجود خود را برای تامین امنیت و خدمت به مردم گذاشتند و در این ترس و اندوهی نداشته اند.
حجت الاسلام حسین طائب در مراسم چهلم و تحلیل از شهدای امنیت و گرامیداشت شهدای حرم شاهچراغ (ع) که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سردار پاسدار پاکپور، سردار پاسدار گشتاسبی و سایر مقامات کشوری و لشکری پیش از ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان، برگزار شد، با تشریح جایگاه شهدا افزود: شهدا کسانی هستند که آیات قرآن کریم را با تمام وجود درک کرده‌اند، آنها مرده نبوده بلکه زنده هستند و در نزد پروردگار خود زندگی کرده و روزی می‌خورند و از آن چیزی من خداوند از فضل خود به آنان داده خوشحال هستند.

وی ادامه داد: شهید هاشمی و سایر شهدا افرادی بودند که بشارت دوستان شهید خود را شنیده بودند که شما نیز به ما ملحق خواهید شد وچون این الهام را قطعی می‌دانستند، از جمله افرادی در دنیا بودند که نه ترس داشته و نه اندوهگین بودند، همه میدانیم روزی از این دنیا خواهیم رفت، کسی از مرگ‌می ترسد که نسبت به بعد از فوت خود جهل دارد اما شهید ترس و اندوهی ندارد.

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود شهادت را هدیه الهی عنوان می‌کنند که ترس را به بشارت و افتخار تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه هرکس که در راه خدا تلاش و جهاد و به مردم خدمات رسانی کرده، محرومیت زدایی کند و از عملیات روانی دشمن نترسد، این فرد شهید است.

وی اضافه کرد: شهدا تمام وجود خود را برای تأمین امنیت و خدمت به مردم گذاشتند و در این ترس و اندوهی نداشته‌اند.

وی افزود: دشمن در مقابل انقلاب اسلامی ایران آواز تمام توان خود استفاده می‌کند تا نگذارد هدف «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» تحقق پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: امام راحل (ره) با هدایت مردم، هویتی به نام دفاع مقدس را در جریان حمله رژیم بعثی به ایران ایجاد کرد و درحالی جنگ تمام شد که حتی یک وجب از خاک کشورمان کم نشد، دشمن پس از آن اقدام به تحریم و ایجاد جنگ‌های داخلی و فتنه‌های مختلف کرد، وقتی متوجه شد نمی‌تواند به نتیجه مورد نظرش دست پیدا کند، تصمیم به تصرف منطقه پ تغییر جغرافیایی در منطقه خاورمیانه گرفت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن داعش را در عراق ایجاد کرد اما انقلاب اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری هویت جدیدی به نام «مقاومت» را ایجاد کرد و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پایان داعش در منطقه را به همین واسطه اعلام کرد و با این اتفاق، انسجام و وحدت در داخل شکل گرفت، هماهنگی بین قوا برای تلاش حداکثری در راستای تحقق پیشرفت بیشتر و بروز نماد هویت پیشرفت را شاهد بودیم.

وی با بیان سوالی که در عمر یک ساله دولت سیزدهم چه اتفاقی در کشور و حوزه بین الملل افتاده است؟ گفت: یک تصویر از ایران را ما در داخل داریم و یک تصویر را بیگانگان، به طوری که ایران توانسته امروز در سند امنیت ملی آمریکا که یک ماه قبل منتشر شده، کشورما به عنوان شویم تهدید آمریکا و در سند وزارت دفاع آمریکا، ایران اسلامی به عنوان چهارمین تهدید این کشور معرفی شده است چرا که کشور ما را مهمترین مشوری که دموکراسی آن کشور را تضعیف می‌کند و حکمرانی جدیدی به دنیا ارائه می‌دهد، معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم که به صورت کاملاً مردمی است، شاهد افزایش صادرات، کمبود خاموشی‌ها، ایجاد زیرساختهای مختلف و غیره هستیم که نشان از پیشرفت کشور است، زمانی در کشور، سیم خاردار وارد می‌کردیم اما امروز کشورها برای دفاع از خود به آمریکا پناه می‌برند که به آنها پدافند بدهد، میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا پدافند بگیرند اما تا خریداری می‌کنند گروه‌های به مثل انصارالله آنها را مورد هدف قرار می‌دهد.

این ‌مسئول اضافه کرد: زمانی سالیانه ۶ میلیارد دلار بنزین وارد می‌کردیم اما امروز در تولید بنزین به پیک مصرف داخل کشور رسیده این پ به فضل الهی پس از تکمیل مرحله ستاره خلیج فارس، صادر کننده بزرگ بنزین خواهیم بود، آمریکایی‌ها به دنبال بی ثباتی در منطقه هستند چرا که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آنان می‌خواستند در اطراف ما دولتهای دیگری همراه و هم گروه با آمریکا ایجاد کنند اما این هدف محقق نشد، آنها می‌خواهند با جنگ ترکیبی نگذارند کشور به پیشرفت‌های بیشتر دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری، سیستان و بلوچستان نماد وحدت اسلامی است، ادامه داد: دشمنان از سال ۲۰۱۵ میلادی جنگ ترکیبی را در کشور به راه انداخته و از همه ابزارها در این جنگ استفاده می‌کند، یکی از این ابزارها هدف قراردادن اقوام و مذاهب در کشور است، به جای تقابل مستقیم با کشور انسجام ما را هدف گرفته‌اند، این درحالی است که همیشه شیعه و سنی در کنار هم به خوبی زندگی کرده و در دفاع مقدس روحانی شیعه در کنار عالم اهل سنت و اقشار مختلف مردم نیز در کنار همبه دفاع از کشور پرداخته‌اند، نباید بگذاریم این وحدت اسلامی بشکند، امروز هرکسی که تریبون، قلم، رسانه و هر ابزاری در دست دارد باید برای جلوگیری از خدشه دار شدن انسجام و وحدت با روشنگری، جلوگیری کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار