کد خبر: 1114676
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
وزیر دفاع فرانسه:
سباستین لوکورنو وزیر دفاع فرانسه چهارشنبه شب اذعان کرد که ارتش این کشور توانایی ورود به یک عملیات نظامی گسترده و جنگ طولانی مدت را ندارد.
 

 لوکورنو در گفت وگو با شبکه "ال سی ال" فرانسه در پاسخ به توان مشارکت ارتش فرانسه در یک نبرد برق آسا گفت: یک سرباز فرانسوی در کشور مالی را مجسم کنید که توسط گروهی از تروریست‌ها محاصره شده است، این نبردها، نبردهایی برق آسایی هستند؛ یا بهتر بگوییم که عدم توانایی [ما] برای ورود به عملیات [نظامی] گسترده است.

وی ادامه داد: این مسأله معلول چندین علت است، چرا که پس از منحل شدن پیمان ورشو، رؤسای جمهوری پیشین فرانسه اقدامی برای ایجاد ارتش انجام ندادند، به طوری که توانایی مشارکت در یک عملیات نظامی بزرگ را داشته باشند و این یک مسأله فوری [برای آنها] نبوده است.

وی علت دوم این کار را کاهش شدید تأمین اعتبار دانسته است که به گفته وی این کاهش گاهی به خاطر دلایل مهم و گاهی نیز به علل پوچ روی داده است.

این سخنان وزیر دفاع فرانسه در واکنش به سخنان پیییر د فیلیپه رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش فرانسه بیان می شود که گفته بود که ارتش فرانسه توانایی ورود به یک جنگ گسترده را ندارد و این مسأله مستلزم اعتباری بسیار بیشتر از میزانی است که اکنون فراهم است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار