کد خبر: 1114636
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
شبکه خبری سی ان ان با مقایسه آماری شرکت کنندگان در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ با سال ۲۰۱۸ نتیجه گرفت که اکثریت زنان سفیدپوست از جمهوریخواهان حمایت کرده و حامیان لاتین تبار این حزب راستگرا نیز افزایش یافته است.

تارنمای سی ان ان نوشت که بر خلاف سال ۲۰۱۸ که آراء زنان سفیدپوست میان دو حزب اصلی آمریکا تقسیم شد، جمهوریخواهان در انتخابات امسال توانستند اکثریت این قشر مهم از رای دهندگان را با خود همراه کنند.

به نوشته این شبکه خبری، جمهوریخواهان همچنین توانستند در انتخابات میاندوره‌ای ۱۷ آبان و همانگونه که پیش بینی می‌شد، رای دهندگان بیشتری از جامعه لاتین تبار را به خود جذب کنند.

به نوشته سی ان ان، نتایج نظرسنجی‌های پس از رای گیری نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ حمایت مردان لاتین تبار از دموکرات‌ها حدود ۶۳ درصد بود که در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۵۵ درصد کاهش یافت. جمهوریخواهان گرچه توانسته اند از میان زنان لاتین تبار نیز به آراء خود اضافه کنند، با این حال دموکرات‌ها کماکان از حمایت حدود دو سوم این گروه از رای دهندگان برخوردارند.

بر اساس اعلام آخرین نتایج انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان پیشتازند و در مجلس سنا نیز رقابت سختی میان آن‌ها وجود دارد. تاکنون از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با ۲۰۱ کرسی در مجلس نمایندگان پیشتازند. دموکرات‌ها نیز ۱۸۲ کرسی در این مجلس را به دست آورده اند.

هر حزب برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان، حداقل نیاز به کسب ۲۱۸ کرسی دارد.

اما در مجلس سنا، رقابت بسیار سختی وجود دارد. به رغم آنکه در نتایج اولیه دموکرات‌ها پیشتاز بودند، پس از آن، جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در این مجلس برابر شدند هر کدام ۴۸ کرسی را به دست آورده اند. جمهوریخواهان برای کسب اکثریت در سنا به پیروزی در سه ایالت دیگر و دموکرات‌ها به کسب ۲ کرسی دیگر نیاز دارند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار