کد خبر: 1113556
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
امام جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، این روز را مقارن با سه حادثه جریان ساز در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: حوادث ۱۳ آبان نشانگر سرنگون شدن قدرت‌های پوشالی است.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران اظهار داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز است؛ در این روز سه حادثه درس آموز و عبرت آموز رخ داد و نشان داد که قدرت‌های پوشالی سرنگون می‌شوند.

وی وقایع این روز را برای قشر نوجوان و جوان عبرت آموز توصیف کرد و اظهار داشت: اولین واقعه این روز به شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دست رژیم منحوس پهلوی باز می گردد؛ حادثه دوم تبعید بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام پس از پیروزی انقلاب است.


شهادت هموطنان در شاهچراغ تداعی‌گر ظلم شمر و حرمله و حرامیانی بود

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شهادت تعدادی از هموطنان در جوار حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: این حادثه تداعی‌گر ظلم شمر و حرمله و حرامیانی بود که نه دین و عقل و وجدان و عاطفه دارند و نه زن و کودک سرشان می‌شود؛ این حرامیان وارد محیط امن شدند و مردمی که دل به خدا داده و برای نماز آمده بودند را به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه تهران این حادثه دردناک را به همه مسلمانان و وجدان های پاک ملت ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: این مردم چه گناهی داشتند؟ آیا این‌ها نظامی بودند؟ کجای عالم با کسی جنگی داشتند؟ در نهایت قصاوت و بی رحمی اینها را به گلوله بستند و رحمی به نوزاد شیرخوار و پیرمرد نکردند. این فاجعه‌ای بود که نوعی درندگی را نشان داد. هیچ درنده‌ای اینطور درندگی نمی‌کند. یک حیوان درنده طعمه خود را می‌گیرد و می‌رود و به موجودات دیگر آسیبی نمی‌رساند، اما اینها از هر درنده‌ای بدتر بودند و این چنین جنایتی را آفریدند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت آرمان علی وردی از وی به عنوان یک طلبه متدین و انقلابی و مظلوم یاد کرد که زیر آن همه ضربات بی‌رحمانه و بدون هیچ جرمی کشته شد و بعد بدن خونین شده‌اش را در خیابان انداختند. آرمان سرباز امام زمان و مبارزه با فساد و دلسوز جامعه خود بوده است و باید از عاملان آن پرسید که این جوان به چه جرمی کشته است؟

خطیب نماز جمعه تهران همچنین درگذشت آیت‌الله عباسعلی اختری عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و از وی به عنوان یکی از علمای صالح دین یاد کرد که اهل فضل و قلم و فردی انقلابی در سنگر تعلیم و تعلم و قضاوت بود.

وی با گرامیداشت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: همچنین شهادت مظلومانه سربازان امنیت، جان بر کفان حفظ آرامش مردم و خط‌شکنان میدان برخورد با اشرار و فریب‌خوردگان را تسلیت می‌گویم. به ویژه شهادت زائرین حرم شاهچراغ را تسلیت عرض می‌کنم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار