کد خبر: 1108121
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران تاکید ما بر اصل «عدالت در سلامت» است که این موضوع را در برنامه­‌ریزی حوزه سلامت با طراحی و اجرای کارویژه­‌های سلامت در مناطق محروم شاهد هستیم.
 

زهرا شمس‌احسان به برنامه‌ها و عملکرد حوزه سلامت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران تاکید ما بر اصل «عدالت در سلامت» است و این یک محور برای ما محسوب می‌شود؛ این مهم را در برنامه­‌ریزی حوزه سلامت با طراحی و اجرای کارویژه­‌های سلامت در مناطق محروم شاهد هستیم.

وی گفت: این کارویژه‌ها از ارتقاء سواد سلامت تا حمایت از مادران باردار را در بر می­ گیرد که ضمن تبعیض مثبت به نفع مناطق کم برخوردار، در تمام مناطق ۲۲ گانه پایتخت در دست اجرا  است.

شمس احسان با اشاره به رشد روند سالمندی جمعیت و ضرورت توجه ویژه به این قشر از جامعه افزود: اجرای مصوبه شهر دوستدار سالمند با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود؛ در همین راستا نخستین جلسه ستاد شهر دوستدار سالمند برگزار شده و یکی از اهم مصوبات آن که ساماندهی کارت های منزلت سالمندان و افزایش مبلغ اعتبار سالانه آن است که توسط اداره کل سلامت در حال پیگیری است.

 رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حمایت از راه اندازی اولین مرکز فرآهنگ و تصویب بودجه ویژه آن اظهارداشت: در سال جاری ۲ مرکز فرآهنگ ویژه ارائه خدمات سلامت به سالمندان مناطق ۱ و ۲۱ به صورت روزانه افتتاح خواهد شد.

اختصاص بودجه ۳ میلیارد تومانی برای ستاد مدیریت جمعیت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاخص‌های مربوط به رشد جمعیت از جمله مسائل اولویت‌دار کشور است، گفت: در این راستا سه میلیارد تومان برای ستاد مدیریت جمعیت اختصاص یافته است؛ فعالیت اصلی این ستاد فراتر از بحث‌های بودجه ­ای و اعتباری است و به همت و خلاقیت بیشتر مربوط می شود.
 

تاکید شورای تهران بر اصل عدالت در سلامت/ بودجه ۳ میلیارد تومانی ستاد جمعیت


شمس‌احسان با اشاره به اینکه در این راستا نخستین جلسه ستاد مدیریت جمعیت شهرداری تهران برگزار شده است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت تسهیلگران ازدواج، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی ازدواج و فرزندآوری از سرفصل‌های فرهنگی مهم در این حوزه است؛ همچنین بررسی استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای تسهیل ازدواج جوانان، توسعه فضاهای دوستدار مادر و کودک موضوعات دیگری است که در دستور کار ستاد مدیریت جمعیت قرار دارد.

وی با تاکید بر ساماندهی و فعال سازی کانون ­های اجتماع محور سلامت گفت: در این رابطه پیگیر رشد کمی و کیفی کانون­ ها هستیم و پوشش دهی حداکثری شهروندان در این کانون ها و همچنین توانمندسازی و ارتقای سواد سلامت اعضای کانون ها مورد تأکید است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اهتمام به موضوع سلامت روان به ویژه در دوران پساکرونا که با تعریف خدمات مشاوره فردی، گروهی و خانوادگی در سطح محلات در دست اجراست؛ همچنین اهتمام به ارتقاء و توانمندسازی مدیران، کارشناسان و مسئولین خانه­ های سلامت به عنوان سرمایه­ ی انسانی حوزه سلامت که در برنامه­ ریزی­ های ۱۴۰۱ گنجانده شده و دوره‌های آموزشی مربوطه در حال برگزاری است.

شمس‌احسان با بیان اینکه توجه به ارتقاء بهداشت روان گروه‌های آسیب پذیر یکی از مهمترین رسالت­ های حوزه سلامت است که در این خصوص تعاملات مناسبی با دادگاه های خانواده، مدارس و سایر ارگان­‌ها شده و سهمیه­‌هایی برای اقشار نیازمند در این حوزه دیده شده است، گفت: تعاملات درون سازمانی مؤثری بین اداره کل سلامت، اداره کل امور بانوان، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در همین خصوص شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مراکز فرآموز، ضمن تأکید بر روش‌های به روز و جذاب در جلب مشارکت و آموزش شهروندان به ویژه کودکان گفت: یک مرکز فرآموز سیار به صورت آزمایشی افتتاح شد و در تابستان ۱۴۰۱ ارائه خدمت را آغاز کرده است که نتایج اثربخشی آن باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار