کد خبر: 1108011
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
رسانه ها از ادعای سئول در خصوص مواجهه جنگنده‌ های کره شمالی و کره جنوبی در مرز میان دو کُره خبر می دهند.
 

گزارش‌ ها حاکی از آن است که کره جنوبی از پرواز ۱۲ هواپیمای جنگی کره شمالی نزدیک مرز این کشور خبر داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، در پاسخ به این اقدام، سئول اعلام کرد که هواپیماهای جنگی کره جنوبی بر فراز آسمان این کشور به پرواز درآمده اند.

کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.

در عین حال «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن، در مورد پرتاب اخیر گفت که چنین اقداماتی از طرف کره شمالی غیرقابل قبول و تهدیدی برای امنیت است.

آزمایش موشکی بامداد پنجشنبه کره شمالی، بیست و چهارمین آزمایش موشکی این کشور از ابتدای سال میلادی جاری بود که انجام می‌شد. پرتاب این موشک همچنین ششمین پرتاب در ۱۲ روز گذشته و اولین پرتاب از زمان شلیک موشک میان برد کره شمالی (IRBM) بر فراز ژاپن در روز سه شنبه بود.

پیش از این کره شمالی روز سه شنبه نیز موشکی را پرتاب کرده بود که بر فراز استان آئوموری در شمال ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد.

این اولین موشک کره شمالی بود که از سپتامبر ۲۰۱۷ بر فراز خاک ژاپن پرواز کرد. گمان می‌رود مسافت پیش بینی شده این موشک بالستیک - حدود ۴۶۰۰ کیلومتر - بزرگترین در تاریخ آزمایش‌های کره شمالی باشد. این موشک در حدود ۳۲۰۰ کیلومتری سواحل ژاپن سقوط کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار