کد خبر: 1107765
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خطاب به یک لابی از حامیان رژیم صهیونیستی در حزب محافظه‌کار، خودش را «شدیداً صهیونیست» توصیف کرد.

«لیز تراس» که حدود یک ماه قبل دوره نخست وزیری خود در انگلیس را آغاز کرد در یک سخنرانی در جمع گروه موسوم به «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» که یک گروه پارلمانی حامیان رژیم صهیونیستی در حزب محافظه‌کار انگلیس است تاکید کرد: «من شدیدا صهیونیست و حامی اسرائیل هستم.»

به نوشته پایگاه خبری «نیو عرب»، نخست وزیر انگلیس در جریان کنفرانس گروه «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» که در شهر «بیرمنگام» برگزار شد بر حمایت تزلزل ناپذیرش از رژیم صهیونیستی تاکید کرده و گفت: «من از اینکه برای نخستین بار به عنون نخست وزیر شما در کنفرانس دوستان محافظه‌کار اسرائیل حضور می‌یابم خرسندم. همانطور که می‌دانید من شدیدا صهیونیست هستم، من شدیدا حامی اسرائیل هستم، و می‌دانم که ما می‌توانیم روابط انگلیس-اسرائیل را دائما قدرتمندتر کنیم.»

ماه گذشته میلادی لیز تراس به «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در راستای ابراز حمایتش از این رژیم گفت، منتقل کردن سفارت انگلیس از شهر «تل آویو» به شهر «قدس» را در نظر دارد.

ویدیوی این سخنرانی لیز تراس در جریان این مراسم که به عنوان بخشی از کنفرانس حزب وی در فصل پاییز در بیرمنگام برگزار شد در فضای مجازی بازتاب یافته است.

کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس که روز چهارشنبه هفته جاری پایان می‌یابد همزمان با جنجال در این حزب بر سر یک برنامه کاهش مالیاتی ارائه شده از سوی دولت لیز تراس که اخیرا بعد از مواجهه با انتقاد‌های شدید لغو شد، برگزار می‌شود.

لیز تراس در زمان تبلیغات انتخاباتی برای جانشین شدن به جای «بوریس جانسون» در نخست وزیری انگلیس نیز خطاب به گروه «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» گفته بود منتقل کردن سفارت انگلیس به شهر قدس و «متوقف کردن» تبلیغات شورا‌های محلی در انگلیس در حمایت از تحریم و بایکوت رژیم صهیونیستی برای همبستگی با فلسطین را در نظر می‌گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار