کد خبر: 1107737
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
نماینده سازمان ملل در امور عراق با بیان اینکه اختلافات سیاسی در این کشور بر شهروندان تاثیر گذاشته است، گفت: سازمان ملل از گفتگوی ملی با سرپرستی مصطفی الکاظمی حمایت می‌کند.

«جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق طی اظهارات در نشست شورای امنیت درباره این کشور عنوان کرد که مشارکت همه طرف‌ها در گفتگو‌های عراق مهم است و همه رهبران این کشور باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند و سازمان ملل نیز از برگزاری گفتگو با نظارت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه از سران عراق خواسته است تا اختلافات خود را کنار بگذارند، بر لزوم آرامش و احترام گذاشتن به قانون اساسی، تأکید کرد؛ چرا که به گفته او اختلافات سیاسی، بر شهروندان اثر گذاشته است.

پلاسخارت، تشکیل یک دولت کارآمد را نخستین گام برای خروج از بحران عراق دانست و اعلام کرد که فساد، علت اصلی مشکلات عراق است.

نماینده سازمان ملل در امور عراق با بیان اینکه در اقلیم کردستان عراق هم طرف‌های سیاسی بر سر انتخابات به نتیجه نرسیده‌اند، گفت که سازمان ملل حامی ثبات سیاسی در عراق است.

وی با بیان اینکه بسیاری از عراقی‌ها اعتماد خود را به طبقه سیاسی در این کشور از دست داده اند، هشدار داد در صورت عدم تصویب بودجه دولت عراق در هزینه‌های خود تا آخر سال با مشکل مواجه خواهد شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار