کد خبر: 1107735
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی و ایران عزیز بیش از هر زمانی با قدرت و قوت می‌درخشد، باور دارم این قدرت را دشمنان ما بهتر از خود ما درک کرده اند.

محمد باقر قالیباف روز سه شنبه در افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) و تشکر از رهبر انقلاب برای اعتماد به اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آنچه امروز مشخص است این است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز بیش از هر زمانی با قدرت و قوت می‌درخشد. باور دارم این قدرت را دشمنان ما بهتر از خود ما درک کرده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز انفعال و بازدارندگی را در دشمنان کودک کش، مستکبر و ظالم در برابر انقلاب و نظام را شاهدیم. آن‌ها عظمت و قدرت جایگاه نظریه سیاسی امام خمینی (ره) و جانفشانی ملت را دیده اند. اخیرا تلاش دشمن را در فتنه اخیر دیدیم، اما هر روز قدرت نظام افزایش می‌یابد. امروز دشمن با جنگ شناختی، اقتصادی و تمام ابزاری که دارد به میدان آمده است تا بین امام (ره) و امت فاصله ایجاد کند.

قالیباف ادامه داد: دشمن با جنگ شناختی و اقتصادی با استفاده از تمام ابزار‌های خود نظام را مورد هدف قرار داده است، اما در این کار موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب با تکیه بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری و آغاز دوره نهم مجمع تشخیص مصلحت که برنامه پنج ساله هفتم مصادف شده باید بستری برای دولت مردمی و مجلس انقلابی فراهم شود که برای اداره بهتر و تحولی در حکمرانی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

رئیس قوه مقننه افزود: اگر می‌خواهیم بر این جنگ شناختی غلبه کنیم نیازمندیم که از تعارضات و درک‌های متفاوت در همه بخش حکمرانی عبور کنیم این بستری است که دشمن بر آن سوار می‌شود و این مشکلات را فراهم می‌کند.

قالیباف افزود: امروز مجمع تشخیص مصلحت در دوره نهم خود با توجه به سیاست‌های و تاکیدات مقام معظم رهبری در نوع پیگیری‌ها، اولویت بندی، سیاست‌ها و شورای عالی نظارت برای تحقق این سیاست‌ها نیازمند یک رویکر جدید و سازو کار مناسب به دور از سلایق است.

رییس مجلس بیان داشت: نهاد‌های ضروری برای یک حکمرانی دقیق همانند تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، قوای سه گانه و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به درک مشترکی نسبت به مسائل کشور دست پیدا کنند اگر برداشت واحدی پیدا نکنیم بعید می‌دانم که بتوانیم به هم‌افزایی برسیم ولو اینکه با هم هماهنگ باشیم.

وی افزود: در گام دوم نیازمند این هستیم که اولویت‌های مشترکی داشته باشیم که بفهیم در امروز با وجود چالش‌ها اولویت‌ها کجاست نمی‌توانیم تعداد زیادی اولویت مشخص کنیم.

قالیباف بیان داشت: امروز با توجه به شرایط و مشکلات کشور در حوزه اقتصاد نیازمند این هستیم که نهاد‌های مربوطه در روش اجرایی با هم به توافق برسند اگر این اتفاق بیفتد و مطمئن هستم بر مشکلات اقتصادی کشور غلبه می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مردم نجیب و شریف ایران اسلامی همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و در همین فتنه اخیر دیدیم که مردم به صحنه آمدند باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار