کد خبر: 1107508
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حوادث اخیر در ایران در رسانه‌ها و مطبوعات انگلیس بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

رسانه‌های این کشور به فاصله کوتاهی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، فرازهایی از سخنان معظم له، مربوط به ابراز تاسف ایشان از مرگ مهسا امینی و دست داشتن عوامل خارجی در ایجاد اغتشاشات اخیر کشور را برجسته کردند. 
تارنمای شبکه خبری اسکای در گزارشی نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران گفتند که درگذشت مهسا امینی عمیقاً دلم را سوزاند. ایشان روز دوشنبه در یک مراسم نظامی، مرگ این زن ۲۲ ساله در بازداشت را "حادثه ای تلخ" توصیف کرد.
بر اساس این گزارش، رهبر معظم ایران اغتشاشات اخیر در ایران را طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و گفتند که آنها توسط افرادی "طراحی شده اند" که "ایرانیان عادی" نیستند.  ایشان گفتند: "وظیفه نیروهای امنیتی ما از جمله پلیس تامین امنیت ملت ایران است، کسانی که به پلیس حمله می کنند شهروندان ایرانی را در برابر اراذل و اوباش، سارقان و زورگیران بی دفاع می گذارند."
در این گزارش همچنین به اظهارات رئیس جمهوری و رئیس مجلس درباره ضرورت تحقیق درخصوص مرگ مهسا امینی و مقابله با اغتشاشگران اشاره شده است.
گزارش یادشده اضافه می‌کند که طبق ادعای پلیس ایران، خانم امینی بر اساس حمله قلبی از دنیا رفته است اما کارشناسان مستقل وابسته به سازمان ملل متحد بدون ارائه سند ادعا می‌کنند که نامبرده از سوی پلیس امنیت اخلاقی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
نشریه ایونینگ استاندارد نیز با انتشار فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران همواره نا آرامی‌های داخلی را به عوامل خارجی و گروه‌های اپوزیسیون خارج‌نشین نسبت می‌دهند. در این گزارش به اظهارات محمد باقر قالبیاف رئیس مجلس هم اشاره کرده و نوشته است: نکته مهم این بود که اعتراضات گذشته، اعتراض اصلاح خواهانه بود نه براندازانه. من از همه کسانی که اعتراض دارند درخواست می‌کنم که اجازه ندهند اعتراضشان به جای اصلاح خواهی، رنگ و بوی ضد امنیتی و براندازی پیدا کند تا پیگیری اصلاح مورد مطالبه آنها به حاشیه نرود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره دخالت عوامل بیرونی در نا آرامی را بازتاب داد و نوشت که ایشان در سخنان امروز تصریح کردند حوادث اخیر برنامه ریزی شده بوده و اقدامات «ایرانیان عادی‌» نیست. 
این گزارش می‌افزاید که طبق اعلام مقامات ایرانی بسیاری از اعضای نیروهای امنیتی در جریان ناآرامی ها کشته شده‌اند. این درحالیست که رهبر معظم انقلاب فرمودند که نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات با بی عدالتی مواجه شده اند. ایشان گفتند: در حوادث اخیر بیش از همه نیروهای امنیتی اعم از نیروی انتظامی و بسیج و همچنین مردم ایران مورد ظلم قرار گرفتند.
سایر رسانه‌ها در انگلیس نیز که طی روزهای اخیر به بازتاب حوادث اخیر در ایران پرداختند بیانات معظم له را منعکس کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز با موضع گیری صریح نسبت به حوادث اخیر با بیان اینکه «درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند» فرمودند: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند.
ایشان تصریح کردند: ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار