کد خبر: 1107317
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد: خیرینی که قصد وارد کردن ماشین آمبولانس از خارج از کشور را دارند از عوارض گمرکی معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار روزنامه جوان، دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در دومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر خیرین بخواهند دستگاه های آمبولانس وارد کنند، از کاهش 30 الی 40 درصدی هزینه های گمرکی بهره برده و این مبلغ کاهش یافته را می توانند به وارد کردن بیشتر ماشین آمبولانس اختصاص دهند.

وی ضمن اشاره به ایجاد زیرساخت ها برای خدمت رسانی  به تمام مردم در مواقع بروز مشکلات و شناخت سطح خطر هر استان گفت: 3000 دستگاه آمبولانس فرسوده وجود دارد که باید باز سازی گردد.

میعادفر در ادامه بیان کرد: برای بازسازی هر 1000 دستگاه اعتبار 2000 میلیارد تومانی مورد نیاز بوده که بخشی از این اعتبار از قبل پیش بینی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حدود ۸۵ دستگاه آمبولانس در روزهای اعتشاشات از چرخه خدمت رسانی خارج شده، همچنین حداقل ۱۰ نفر از کارکنان خدمه آمبولانس مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده اند که تقریبا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی برآورد شده، این در صورتی است که در اکثر دنیا در موقعیت اعتراضات به آمبولانس ها آسیب وارد نمی کنند، چرا که این آسیب به خود مردم بوده و باعث محرومیت خدمات به مردم می شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که این آسیب ها و صدمات را متحمل شده اند قطعا مردم نبودند، بلکه دشمن در پشت پرده این صدمات نقش بسزایی را دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر