کد خبر: 1107098
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
سفارت فرانسه در بورکینافاسو مدعی شد که پاریس در وقوع کودتای نظامی جدید در آواگادوگو نقشی نداشته است!

سفارت فرانسه در بورکینافاسو امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که پاریس در حوادث اخیر و یا اینکه مقامات آواگادوگو ممکن است توسط سربازان فرانسوی محافظت شوند را تکذیب می‌کند!

در بیانیه صادره از سوی سفارت فرانسه در بورکینافاسو ادعا شده است که پاریس در این رویداد نقشی نداشته است!

در همین ارتباط، کاپیتان ابراهیم ترائوره از فرماندهان ارتش بورکینافاسو، دومین کودتای این کشور غرب آفریقا در هشت ماه اخیر را رقم زد.

این افسر ارتش با کنار زدن «پل هانری دمیبا»، به عنوان رهبر نظامی فعلی بورکینافاسو، دولت وی را منحل کرد و خودش قدرت را در دست گرفت.

ابراهیم ترائوره اعلام کرد: گروهی از افسران که به دمیبا کمک کردند تا قدرت را در ژانویه به دست آورد، اکنون به دلیل ناتوانی وی در مقابله با شورش ها، تصمیم به برکناری او گرفتند.

دمیبا به عنوان رئیس جمهور فعلی که به تازگی قدرت را باخته، خودش حدود ۸ ماه پیش با کنار زدن «روچ کابوره» رئیس جمهور وقت، قدرت را در دست گرفته بود.

ترائوره پس از اعلام انحلال دولت فعلی گفت که قانون اساسی به حالت تعلیق درآمده و منشور انتقالی منحل شده است، مرز‌ها به طور نامحدود بسته شده و تمامی فعالیت‌های سیاسی و جامعه مدنی به حالت تعلیق در آمده است. او همچنین از ساعت ۹ شب منع رفت و آمد در سراسر این کشور آفریقایی اعلام کرد.

دمیبا ۸ ماه پیش به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده بود تا در یک دوره انتقالی ۳ ساله زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند، اما همکاران نظامی اش چندان به او وفادار باقی نماندند و خیلی زود او را از قدرت به زیر کشاندند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار