کد خبر: 1107029
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
آیا ارتباطی میان سفارتخانه‌های اروپایی با برخی رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب وجود دارد؟! میان رسانه‌های معاند در خارج با رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل چطور؟
برخی از روزنامه‌های منتسب به جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب، در شماره امروز بیانیه مهم وزارت اطلاعات درباره جزییات آشوب‌های اخیر را سانسور کردند.

در همین رابطه روزنامه‌های شرق، سازندگی، آرمان ملی، مردم سالاری، دنیای اقتصاد، هفت صبح و...در صفحه اول شماره امروز هیچ اشاره‌ای به این اطلاعیه نداشتند.

 

اما با بررسی نوع واکنش رسانه‌های معاند، پشت پرده این اقدام هماهنگ در سانسور یک خبر مهم آشکار می‌شود.

وبسایت ضدایرانی بی بی سی فارسی در واکنش به بیانیه وزارت اطلاعات در مطلبی با عنوان «وزارت اطلاعات: به دیپلمات‌های آلمان، فرانسه، بریتانیا و سوئد تذکر داده‌ایم» نوشت: «وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد که سفارتخانه‌های کشورهای خارجی را زیر نظر دارد و تاکنون به دیپلمات‌های کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و سوئد، به دلیل «دخالت یا ورود به صحنه اغتشاشات» تذکر داده است. این نخستین بار است که خبری درباره تذکر وزارت اطلاعات به دیپلمات‌های کشورهای اروپایی در تهران منتشر می‌شود.»

 

این وبسایت در ادامه نوشت: «پیش از این وزارت خارجه با احضار سفرای کشورهای آلمان و بلژیک به موضع‌گیری‌های این کشورها در حمایت از معترضان، اعتراض کرده بود.»

همچنین وبسایت سعودی-انگلیسی-اسرائیلی «ایران اینترنشنال» در مطلبی با عنوان «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی بازداشت ۹ تبعه خارجی به دلیل حضور در صحنه اعتراضات شد» نوشت: «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت ۹ نفر از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند و سوئد در ایران خبر داد. این بیانیه همچنین سفارت‌خانه‌های چند کشور در ایران را به دست داشتن در تظاهرات و اعتراضات گسترده مردم ایران که در شهرهای مختلف در جریان است، متهم کرد.»

 

این رسانه در ادامه نوشت: «این بیانیه همچنین سفارت‌خانه‌های چند کشور در ایران را به دست داشتن در تظاهرات گسترده مردم متهم کرده است.»

وبسایت صدای آمریکا- ارگان رسانه‌ای دولت تروریست آمریکا- نیز در مطلبی با عنوان «وزارت اطلاعات از دستگیری ۹ تبعه خارجی خبر داد؛ بازداشت بیش از ۲۵۰ نفر» نوشت: «این اعلامیه مفصل بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعاهایی همچون «طرح انفجار یک مرکز صنعتی حساس» و یا «خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری» را مطرح می‌کند و می‌افزاید رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران نقش کلیدی در اعتراضات اخیر داشته‌اند و به همین دلیل وزارت اطلاعات پرونده‌هایی برای اعضای این شبکه‌ها تشکیل داده و آنها را «قطعاً» پاسخگو خواهد کرد.»

همانطور که ملاحظه کردید رسانه‌های معاند و به عبارتی رسانه‌های «آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی-سعودی» ۳ محور را در واکنش به بیانیه وزارت اطلاعات در دستور کار قرار دادند: ۱: بازداشت اتباع اروپایی، ۲: تذکر ایران به سفارتخانه‌های اروپایی و ۳: تمرکز بر نقش رسانه‌های فارسی زبان معاند و تشکیل پرونده برای اعضای آنها.

 

و در این سو برخی رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب، این بیانیه بسیار مهم را سانسور کردند. به نظر شما این سانسور هماهنگ از ترس و واهمه ناشی شده است؟ آیا ارتباطی میان سفارتخانه‌های اروپایی با برخی رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب وجود دارد؟! میان رسانه‌های معاند و رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب چطور؟! آیا ارتباطی وجود دارد؟!

 

تلاش اصلاح‌طلبان و صدای آمریکا برای حذف ایران از جام جهانی

وبسایت صدای آمریکا- حامی همیشگی تحریم، تحقیر و توهین علیه ملت ایران- در مطلبی با عنوان «درخواست گروه مدافع حقوق زنان از فیفا: ایران از جام جهانی اخراج شود» نوشت: «یک گروه مدافع حقوق زنان با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی در «شکنجه و کشتن» مردم ایران، از فیفا خواسته که طبق مواد ۳ و ۴ اساس‌نامه‌اش، که هرگونه تبعیض بر اساس جنسیت، نژاد و مذهب را ممنوع کرده است، ایران را فوراً از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخراج کند.»

 

پس از انتشار این خبر، «سحام نیوز»- رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- نیز به بازنشر آن پرداخت و به نوعی موافقت خود با این اقدام ضدایرانی را آشکار کرد.

 

در ادامه، «اصلاحات نیوز»- رسانه جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب- و «دولت بهار» رسانه منتسب به جریان انحرافی نیز با بازنشر این پیشنهاد سخیف و ضدایرانی، موافقت خود با آن را نشان دادند.

 

نکته قابل توجه اینجاست که رسانه‌هایی از جمله صدای آمریکا و همچنین رسانه‌های جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل پیش از این بارها مدعی شده بودند که «ورزش سیاسی نیست» و نباید مسابقات ورزشی را با عینک سیاسی ببینیم.

و اما هدف از این قبیل فضاسازی‌ها و پیشنهادها، تحقیر و توهین علیه مردم ایران است. چراکه اگر قرار بر بررسی حقوق زنان باشد، این آمریکاست که باید از تمامی رقابت‌های ورزشی اخراج شود. در روزهای گذشته رئیس جمهور کشورمان در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گفت:» نکته حائز اهمیت آن است که ببینیم چه کسانی امروز به اغتشاش دامن می‌زنند؟ کشوری که دولتش کودکان بومی آنجا را زنده به گور کرده، امروز مدافع حقوق بشر شده و مردم را به ایجاد اغتشاش در خیابان‌ها دعوت می‌کند. کشوری که در ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست پلیس‌اش کشته شده‌اند، هیچ فردی ولو در حد یک کارشناس هم دلیل تضییع حقوق این زنان و چرایی کشته شدن آنها را بررسی نمی‌کند!»

به گزارش واشنگتن پست، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ شهروند آمریکایی به‌واسطه وحشی‌گری پلیس جان باختند که بیش از ۲۵۰ مورد از تلفات را زنان تشکیل می‌دهند؛ در میان این اسامی، مادران و همسران و کنش‌گران فعال و تاثیرگذار اجتماعی دیده می‌شود. برای نمونه «برونا تیلور» یک زن ۲۶ ساله آفریقایی-آمریکایی، در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در آپارتمان خود در ایالت کنتاکی، در شرایطی که دست‌کم هفت افسر پلیس به آپارتمان او هجوم می‌آورند، به ضرب ۶ گلوله جان خود را از دست می‌دهد.

جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل کشور نیز به‌هیچ‌عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق زنان را ندارد. چراکه اگر صلاحیت داشت در ماجرای قتل وحشیانه «میترا استاد» توسط «محمدعلی نجفی»، از قاتلِ یک زن، قهرمان نمی‌ساخت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار