کد خبر: 1106550
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
آرامش و درخشش تیم ملی فوتبال کشورمان در اتریش به مذاق رسانه‌های بیگانه فارسی زبان خوش نیامد و آنها تلاش به حاشیه‌سازی و شایعه‌سازی علیه ملی پوشان کردند.
تیم ملی کشورمان اروگوئه را با اغلب ستاره‌هایش شکست داد تا برای نخستین مرتبه در فوتبال یکی از قهرمانان جهان را شکست بدهیم. ملی پوشان با ارایه یک بازی منظم، هدفمند و با برنامه مقابل اروگوئه پیروز شدند تا بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی نگاه ویژه‌تری را به تیم ملی کشورمان داشته باشند و حتی رسانه‌های انگلیس به تیم فوتبال این کشور هشدار دادند که به هیچ عنوان مقابل تیم ملی ایران از پیش برنده نیستید و ممکن است گرفتار شگفتی شوید.

متاسفانه این آرامش تیم ملی و نظم و حرفه‌ای گری ملی پوشان با هدایت کارلوس کی‌روش خیلی به مذاق دشمنان قسم خورده کشورمان خوش نیامده و آنها تلاش کردند به هر طریقی برای تیم ملی شایعه‌سازی و حاشیه‌سازی دروغین انجام بدهند. گزارشگر تلویزیون ایران اینترنشنال در کمال تعجب آزادانه در کنار اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در اتریش حضور داشت و در غیاب نمایندگان رسانه‌های گروهی کشورمان عرصه تیم ملی را جولانگاه خود کرد.

 

شاید بنیه ضعیف اقتصادی رسانه‌های داخلی کشورمان باعث شد که هیچ رسانه‌ای تمایل به اعزام خبرنگار به  آخرین و مهم‌ترین اردو  تیم ملی قبل از جام جهانی نداشته باشد و اینگونه عرصه برای حضور خبرنگاران رسانه‌های بیگانه در تیم ملی بیشتر مهیاتر شد تا آنها هر دروغی را به اسم خبر علیه تیم ملی فوتبال کشورمان مخابره کنند! از حضور خبرنگار روزنامه زرد سان گرفته که سعی بر موج سواری بر مساله حجاب کرد تا گزارشگر تلویزیون بیگانه فارسی زبان که مدام بر طبل اختلاف و دو دستگی بین ملی‌پوشان کشورمان کوبید. 

قطعا مسئولان و مدیران تیم ملی و از همه مهم‌تر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی تمام تمرکزشان را بر روی دور کردن حواشی مخرب از تیم ملی انجام داده‌اند اما واقعیت این است که تیم ملی در این اردوی حساس نیاز به حضور یک مدیر رسانه‌ای قوی، با تجربه و کارآزموده داشت اما شگفتا که حتی تیم ملی بدون مدیر رسانه‌ای به اتریش اعزام شد  و همین مساله عرصه را برای دروغ‌پردازی و حضور خبرنگارنماهای بیگانه در کنار تیم ملی بازتر کرد.

در چنین فضایی گزارشگر تلویزیون سعودی و فارسی زبان اینترنشنال مدام از سلام و علیک خود با ملی پوشان سخنوری می‌کرد به گپ و گفت یکی دو جمله‌ای خود با برخی ملی پوشان در اردوی اتریش فخر فروشی می‌کرد و با تکیه بر همین حضور و گفتمان‌های کوتاه و حداقلی با بازیکنان، مدام می‌گفت بین ملی پوشان اختلاف نظر اساسی وجود دارد و مصدومیت سردار آزمون دروغی بیش نیست و او به خاطر مسایل غیرفوتبالی مجوز بازی مقابل سنگال را پیدا نکرده است.

در حالی که سردار آزمون در دیدار مقابل سنگال به میدان رفت و موفق به گلزنی هم شد و بحث مصدومیت خود را هم در استوری که منتشر کرد، عنوان داشت.

به نظر می‌رسد در آستانه جام جهانی که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود فدراسیون فوتبال در کنار تمامی اقدام‌های لازمی که باید انجام بدهد  پیش از همه نیاز به معرفی مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای تیم ملی در آستانه این آوردگاه بزرگ دارد.

حاشیه‌سازی خبرنگارنماهای رسانه‌های بیگانه برای تیم ملی در اردوی اتریش می‌تواند درس بزرگی برای همه مدیران تیم ملی و فدراسیون فوتبال باشد و باید بدانند در جام جهانی قطر حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی که دایه‌های دلسوز تر از مادر هستند می‌تواند حواشی مخربی برای تیم ملی ایجاد کند و حتی جو تیم ملی را در عرصه رسانه‌ای به سود رقبای ما در جام جهانی تغییر بدهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار