کد خبر: 1106475
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مجله «اشپیگل» خبر داد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته‌ها قبل به آلمان درباره احتمال حملات به خطوط انتقال گاز هشدار داده بود.
 در شرایطی که آسیب وارده به خطوط انتقال گازی روسیه در دریای بالتیک خبرساز شده است، رسانه آلمانی از هشدار چند هفته قبل آمریکایی‌ها به آلمان درباره احتمال حمله به این خطوط گازی خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مجله «اشپیگل» گزارش داد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چند هفته‌ قبل به آلمان درباره احتمال حملات به خطوط انتقال گاز در دریای بالتیک هشدار داده بود.

«منابعی که نخواستند نامشان فاش شود» به اشپیگل خبر دادند، سیا به دولت آلمان در فصل تابستان درباره احتمال حملات به خطوط انتقال گاز در دریای بالتیک هشدار داده بود و دولت آلمان فرض را بر این گرفته بود که این حملات علیه نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ انجام می‌شود.

خبرگزاری رویترز به سراغ مقام‌های دولت آلمان رفته تا نظر آنها را درباره صحت و سقم خبر اشپیگل جویا شود اما هیچ یک از مسئولان آلمانی اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که آسیب وارد شده به خط لوله نورد استریم روسیه همچنان خبرساز است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز سه شنبه (دیروز) در خصوص بحران اخیر خطوط لوله نورد استریم گفت هر چند تحقیقات در حال انجام است اما خرابکاری را به عنوان دلیل آسیب به شبکه خطوط لوله نورد استریم ساخت این کشور در دریای بالتیک رد نمی‌کند.

نورد استریم ای‌جی اپراتور شبکه خطوط لوله نورد استریم پیش‌تر اعلام کرده بود، سه خط دریایی سیستم خط لوله گاز نورد استریم در یک روز متحمل آسیب بی‌سابقه شده است. 

عملیات این خط لوله از اواخر تابستان به دلیل مشکلات مربوط به تعمیر توربین‌ها که روسیه می‌گوید ناشی از تحریم‌های غرب است، متوقف شد با این حال پر از گاز مانده است.

نورد استریم ۱ که شامل دو خط لوله موازی هر یک با ظرفیت ۲۷.۵ میلیارد متر مکعب در سال است، در سال ۲۰۱۱ عرضه گاز به صورت مستقیم از روسیه به آلمان را آغاز کرد.

نورد استریم ۲ که تقریباً به موازات نورد استریم ۱ اجرایی می‌شود، در سپتامبر ۲۰۲۱ ساخته شد اما هرگز راه‌اندازی نشد زیرا آلمان از اعطای گواهینامه به آن خودداری کرد. این پروژه تنها چند روز قبل از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، متوقف  شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار