کد خبر: 1106413
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
پهپاد آموزشی «شهاب» برای نخستین بار در نمایشگاه اقتدار هوایی «نهاجا» به نمایش گذاشته شد.
همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس پهپاد آموزشی «شهاب» در نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه یکم شکاری شهید لشگری رونمایی شد.
 
پهپاد آموزشی «شهاب» که از قابلیت شناسایی نیز برخوردار است، ۱۱ هزار پا ارتفاع پروازی داشته و مداومت پروازی آن هشت ساعت عنوان شده است.
 
شعاع پروازی این پهپاد برای فعالیت‌های آموزشی ۱۰ کیلومتر است؛ اگرچه این پهپاد قابلیت افزایش شعاع پروازی را برای مأموریت شناسایی در برد ۲۰۰ کیلومتری دارد.
 
پهپاد آموزشی «شهاب» نوع ارتقایافته پهپاد آموزشی «سفیر» است؛ این پهپاد متناسب با فعالیت‌های آموزشی ساخته شده و بدین جهت از قابلیت‌های ویژه آیرودینامیکی و سازه مستحکم برخوردار است.
 
ارابه‌های فرود این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام فرود، انرژی وارد شده را دفع می‌کند و اجازه نمی‌دهد به سازه منتقل شود که این کارِ فرود را برای خلبانان آموزشی تسهیل می‌کند و از طرفی نیز سطح ایمنی سازه را هنگام فرود ارتقا می‌بخشد.
 
همچنین به جهت حفظ تعادل این پهپاد در هنگام پرواز و نشست و برخاست، انتهای باله آن به‌طور «V شکل» طراحی شده است.
 
هم‌اکنون دانشجویان دوره خلبانی پهپاد در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با استفاده از پهپاد «سفیر» دوره مذکور را می‌گذرانند؛ در صورتی که مقرر شده است پهپاد آموزشی «شهاب» پس از گذراندن ارزیابی‌های میدانی، جایگزین پهپاد آموزشی «سفیر» شود.
 
پهپاد «سفیر» با قابلیت ۱۲ هزار پا سقف پروازی و مداومت پروازی سه ساعت برخوردار است و وزن آن به‌طور قابل توجهی از پهپاد آموزشی «شهاب» بیشتر است.
 
نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس کار خود را در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری آغاز کرده و همچنان تا انتهای هفته دفاع مقدس پذیرای عموم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر