کد خبر: 1106215
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
فرمانده سپاه کربلا:
فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه امروز رسالت این است که دفاع مقدس را به درستی تبیین کرد، اضافه کرد: روایت سبک زندگی شهدا بهترین درمان برای اسیب‌های فرهنگی جامعه است.۴

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا دوشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت و تبیین معارف دفاع مقدس گفت: تبیین دفاع مقدس تکلیف است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه دفاع مقدس یک مرحله از انسان سازی است، افزود: امروز به معنای واقعی کلمه دفاع مقدس گنجینه بی نهایتی است که هرچه از معارف آن به نسل آینده انقلاب گفته شود کم است.

سردار مسلمی با تصریح بر اینکه انسان‌های بزرگی در هشت سال دفاع مقدس جان خویش را نثار انقلاب کردند، ادامه داد: دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود که هر فردی با هر گرایشی در ان عرصه ورود پیدا کرد که خروجی آن حسینی شدن بود.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه امروز رسالت این است که دفاع مقدس را به درستی تبیین کرد، اضافه کرد:روایت سبک زندگی شهدا بهترین درمان برای اسیب‌های افرهنگی جامعه است.

سردار مسلمی باتصریح براینکه دشمن همه ابزار را علیه فرهنگ غنی دفاع مقدس بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: یاد و نام شهدا برکت و برای جامعه رحمت است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به برنامه‌های سالروز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چهل و دومین سالگرد هشت سال دفاع مقدس، با شعار ما مقاوم هستیم شروع می‌شود.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه دشمن همبستگی ملت ایران را نشانه گرفته است، اضافه کرد: برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است متناسب با ایام ۲۸ صفر است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پراخت و گفت: برنامه ملی «قهرمان شهیدم»، آوای مقاومت، دانشگاه ایثار، بازدید از آسایشگاه جانبازان، کارگاه سبک زندگی شهدا، اکرام حسنی، آبروی محله، حلقه‌های وصل، عطر افشانی قبور شهدا، قاب ماندگار، تماشاخانه سینمای مقاومت محله، طبیب ایثار، پاتوق گفتگو، ستارگان هدایت در مسیر هدایت، نهضت وصیت خوانی شهدا، مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی از جمله برنامه‌های این هفته است.

سردار مسلمی از برگزاری رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت در روز سه شنبه همزمان در سراسر استان، خبر داد و گفت: در یک روز، یک هزار و ۲۰۰ تیم از ادارات و نهاد‌های مختلف با خانواده‌های ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران دیدار می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به برنامه تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده استان مازندران هم اشاره و اضافه کرد: این برنامه به صورت سراسری و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

به گفته سردار مسلمی رژه نیرو‌های مسلح در مرکز استان و در همه شهر‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا به برنامه شاخص هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: عطر افشانی گلزار شهدا و یادواره‌های شهدا در قالب آبروی محله در همه شهر‌ها برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی در ادامه سخنان خود از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی هم در سه شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی در حوزه زنان و خانواده در روز جمعه شامل پیاده روی خانوادگی و همچنین میز خدمت، حضور نیروی‌های بسیجی در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها توسط فرمانده سپاه نواحی، کمک مومنانه و توزیع لوازم التحریر و ویزیت رایگان در مناطق محروم از برنامه‌ها هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: بزرگداشت شهدای سلامت، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، دیدار با نخبگان علمی، برپایی مراسم رحلت حضرت رسول (ص) و دیدار اعضای ستاد هفته دفاع مقدس با نماینده، ولی فقیه از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس است.

سردار مسلمی اضافه کرد: برنامه همگام با کشاورز، نشست بصیرتی، مسابقه پیامکی در حوزه خانواده، یادواره شهدای دانش آموز، ارائه خدمات رایگان از ۱۰۰ مطب پزشکی در شهرستان امل، بازدید از پارک موزه دفاع مقدس با حضور قهرمانان ورزشی، عصری با خاطرات بانوان رزمنده، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده سربازان، مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع)، اهدای مدال قهرمانان به شهدا، برگزاری کارگاه سواد رسانه، نشست‌های بصیرتی با موضوع نقش ولایت فقیه، دیدار با بچه‌های آسمانی، اعزام یک هزار گروه جهادی به مناطق محروم، نشست بصیرتی سواد رسانه ای، افتتاح خانه محروم و سالن ورزشی، افتتاح ۴ گلزار شهدا، پروژه آبرسانی، مسابقه سرورد، برگزاری مسابقه کشتی سراسری بسیج در رامسر، بازسازی علمیات والفجر هشت به مدت ۵ شب در پارک موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که در ایام دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برگزاری یادواره ملی شهدای کارگری در فریدونکنار افزود: برنامه تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، مسابقات کشتی لوچو، مسابقه علمداران ولایت و اختتامیه مسابقه علمداران ولایت به صورت کشوری، گشت‌های رضویون و نیز افتتاح ۲۲۷ پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومان، افتتاح ۱۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی، ارائه خدمات اجتماعی به مردم شامل توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۳ هزار بسته لوازم التحریر، توزیع ۱۰۰ سری کمک بسته آموزشی شامل تبلت، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه نوعروس هم برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ۵ هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار