کد خبر: 1106176
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مقامات آمریکایی در حالی در بحبوجه اغتشاشات در ایران دست به صدور معافیت‌های تحریمی برای تسهیل دسترسی اغتشاش‌گران به ارتباطات اینترنتی زدند که صفحه توییتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور به‌خاطر حمایت از اغتشاشات ششم ژانویه هنوز معلق است.
روز جمعه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که با صدور یک مجوز عمومی به مشخص کردن برخی از مبادلاتی پرداخته که در حوزه تأمین اینترنت برای ایران از شمول تحریم‌ها معاف هستند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه آمریکایی، چهار مورد مشخص شده است که شامل معافیت‌های تحریمی شده‌اند.

معافیت‌های تحریمی به‌نفع اغتشاش‌گرانی صادر شده که به‌بهانه مرگ «مهسا امینی» اقدام به اخلال در امنیت ملی ایران و برهم زدن نظم عمومی کرده بودند. چنین معافیتی در حالی صادر شده که در زمان رخ‌داد زلزله کرمانشاه وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدارهایی را درباره عدم نقض تحریم‌ها صادر می‌کرد.

اما مساله حمایت آمریکا از اغتشاش‌گران با اعلام معافیت‌های تحریمی در حالی صورت می‌گیرد که پس از آشوب‌های مربوط به ششم ژانویه، که با اعتراضات جمهوری‌خواهان نسبت به نتایج انتخابات 2020 همراه بود، محدودیت‌هایی گسترده متوجه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شد.

یکی از این محدودیت‌ها، بسته شدن حساب کاربری ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر بود، شبکه‌ای که به تصریح «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه وقت آمریکا در جریان ناآرامی‌های سال 1388، از آن برای هماهنگی اغتشاش استفاده می‌شد و آمریکایی‌ها نیز از این موضوع حمایت می‌کردند.

ترامپ در حالی از توییت کردن منع شد که در انتخابات 2020 حدود 74 میلیون رای آورده بود و صفحه توییتر او نیز بیش از 80 میلیون مخاطب داشت.

صفحه توییتر ترامپ، با وجود اینکه دو سال از وقایع ششم ژانویه گذشته و نامبرده احتمالا نامزد انتخابات 2024 هم خواهد بود، همچنان در حالت تعلیق به‌سر می‌برد.

هرچند به‌کارگیری استاندارد دوگانه در زمینه‌ها و موضوعات متعدد از جانب طرف آمریکایی مسبوق به سابقه است اما این سوال می‌تواند مطرح شود که چطور ممکن است همان چیزی که برای اغتشاش‌گران آمریکایی منع شده بود، برای اغتشاش‌گران ایران مجاز شمرده شود؟

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار