کد خبر: 1106166
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مرتضوی:
معاون اجرایی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور میزبانی استان خراسان رضوی از زئران را مطلوب توصیف کرد و گفت که تمام دستگاه‌های اجرایی از وزارتخانه های ارتباطات، آموزش و پروش و بهداشت و نیز هلال و احمر و آستان قدس و استانداری گرفته تا سپاه و ارتش برای ارائه خدمت رسانی به زائران رضوی وارد میدان شدند.
سیدصولت مرتضوی روز دوشنبه و در حاشیه بازدید از قرارگاه خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر این میزبانی را زیبا و زیبنده حضرت امام رضا(ع) بیان کرد و گفت که مردم عزیز هم تمام بضاعت خود را برای بهترین میزبانی معنوی در آستانه شهادت امام هشتم شیعیان تقدیم کردند و در این مسیر تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ملی و استانی پای کار هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور به نخستین نشستی که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در حضور معاون اول رییس جمهور برگزار و ۲۰ مصوبه آن گریزی زد و گفت: برحسب ضرورت این مصوبات اجرایی شده است که در همین راستا بیمارستان سیار راه‌اندازی و در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی نیز اقدامات مناسبی انجام شد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که دولت مردمی مدیریت اربعین را امسال به بهترین شکل هدایت کرد و توفیق این مدیریت چگونه اتفاق افتاد؟ گفت: دولت از ابتدای فعالیتش خود را خادم ملت عنوان کرده است و در این مسیر دولتمردان موظف هستند تا تعهدات خود را انجام دهند؛ یکی از رسالت اعتقادی دولت وفاداری و خدمت رسانی به مردم بوده که این تکلیف دولت است و دولت مردمی خود را خادم مردم می داند که باید همواره خادم مردم باشیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور که از روز گذشته - سوم مهر - برای برگزاری جلسه قرارگاه مرکزی آیین‌ها و خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده است، این حضور را برای نظارت میدانی و بررسی رفع موانع احتمالی امور زائران عنوان کرد و گفت که شب گذشته جلسه قرارگاه مرکزی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی، آستان قدس و سایر دستگاه های ملی و استانی در مشهد برگزار و در آن از عشق و شور زائران به این استان گزارش شده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه خوشبختانه امکانات برای حضور زائران به مشهدمقدس از اسکان تا مراکز بهداشتی و درمانی فراهم است، افزود: تمام دستگاه های اجرایی و سایر نهادها تمام قد وارد عرصه شدند و امیدواریم در سال های آینده با کمترین مسائل بهترین میزبانی را داشته باشیم.

مرتضوی همچنین پس از بازدید هوایی از محورهای مُلک آباد، نیشابور، تربت حیدریه و محور فریمان و آسمان مشهد، وضعیت محورهای منتهی به مشهد مقدس را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال از مواکب ملک آباد و بنیاد شهید استان که همانند تمام ادارات این استان به محل اسکان و خدمت رسانی به زئران تبدیل شده است، بازدید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین شب گذشته از موکب موسسه جوانان آستان قدس رضوی که توسط زنان مدیریت شده است و از موکب خرمشهر و موکب کرج به طور سرزده بازدید کرد.

مرتضوی در ادامه برنامه امروز خود با آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهور پیش تر و در نشست هیات دولت با توجه به استقبال گسترده هر ساله مردمی برای زیارت امام رضا(ع) در ایام شهادت حضرت رسول (ص)امام حسن مجتبی وحضرت رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر به محمد مخبر معاون اول و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی خود ماموریت داد تا پیش بینی های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند که مرتضوی و مخبر در ۲۴ شهریور ماه به مشهد مقدس سفر کردند و ضمن بازدید از زیر ساخت های لازم برای حضور زائران، نشستی را با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و سایر مسئولان استانی برگزار کردند.

در این راستا جلسه قرارگاه مرکزی مراسمات و خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر روز یکشنبه چهارم مهرماه به ریاست سید صولت مرتضوی نماینده ویژه رییس جمهور در مشهد برگزار شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۲۰ هزار زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر توسط جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در مشهد اسکان داده می‌شوند و با اعلام پیش بینی مسوولان در دهه پایانی ماه صفر بین ۶ تا هشت میلیون زائر در شهر مشهد حضور می یابند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار