کد خبر: 1105739
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی، گفت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمبابوه وجود دارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه برنامه‌های چهارمین روز سفر خود به نیویورک، عصر امروز پنجشنبه به وقت محلی در دیدار امرسون منانگاگوا رئیس‌جمهوری زیمبابوه بر فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

رئیسی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی، افزود: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌ها با زیمبابوه وجود دارد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر تسریع در فعال‌سازی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: همکاری کشورهای مستقل، تلاش‌های سلطه‌گران برای جلوگیری از پیشرفت‌ها را خنثی خواهد کرد.

در این دیدار رئیس‌جمهور زیمبابوه نیز زمینه‌های متعدد همکاری با ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در بخش کشاورزی اعم از صادرات و واردات و کشت فراسرزمینی غلات و محصولات باغی فرصت خوبی برای همکاری‌های دو کشور است.
رئیس‌جمهور زیمبابوه با اشاره به خاطرات خوب خود از سفرهای گذشته‌اش به ایران، افزود: هر دو کشور هدف کینه‌توزی‌های امپریالیسم بوده‌اند، از این رو نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار