کد خبر: 1105688
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
محمود الزهار:
یکی از اعضای ارشد جنبش حماس تأکید کرد که مسئولیت کامل عواقب تعرض به مسجدالاقصی و سوق دادن کل منطقه به سوی یک جنگ دینی به عهده رژیم صهیونیستی است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «محمود الزهار» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز پنجشنبه تأکید کرد که ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به بیت المقدس و اماکن مقدس آن، شعله ور کردن نبرد بزرگی خواهد بود که با زوال این رژیم پایان خواهد یافت و شمشیر قدس تا آن زمان از غلاف کشیده باقی خواهد ماند.

محمود الزهار در نشست خبری درباره تحولات مربوط به مسجد الاقصی ادامه داد: رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب تعرض به مسجدالاقصی و سوق دادن کل منطقه به سوی یک جنگ علنی دینی را به عهده دارد. تحولات اخیر بیت المقدس و مسجد الاقصی و شتاب گرفتن تجاوزات و توطئه‌ها برای صهیونیست سازی آن، تعرض آشکار به جایگاه دینی و اسلامی این شهر و مسجد است.

الزهار از همه مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر هتک حرمت و توطئه صهیونیست سازی آن به ویژه در دوران موسوم به اعیاد یهودیان در مسجد الاقصی حضور یابند و از آن پاسداری کنند.

این عضو ارشد جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین اردن و سایر کشور‌های عربی خواست به وظیفه خود عمل کرده و برای محافظت از و دفاع از قدس و مسجد الاقصی در مقابل جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

الزهار از جامعه بین‌المللی و نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از تخلفات جدی این رژیم انجام دهند و بدون محدودیت و قید و شرط به تمامی اقدامات تحریک‌آمیز و خصمانه صهیونیست‌ها در محوطه الاقصی پایان دهند.

وی همچنین بر تعهد مطلق حماس و ملت فلسطین به دفاع از حقوق و مقدسات خود با هر وسیله ممکن تأکید کرد و افزود: این تخلفات رژیم اشغالگر بدون پاسخ نخواهد ماند و ما درباره تداوم و تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه بیت المقدس و مسجد الاقصی هشدار می‌دهیم.

محمود الزهار در پایان گفت: مسجد الاقصی نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در سراسر جهان از جایگاه دینی ویژه‌ای برخوردار است و بخش جدایی ناپذیر باور‌های دینی و اصول ثابت ملی ما به شمار می‌رود که در بزنگاه‌های سرنوشت ساز امت، نقش تصحیح کننده راه و بازگرداننده آن به مسیر صحیح را ایفا کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار