کد خبر: 1105591
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
فریدون حسن

با گذشت یک‌سال از دوران ریاست حمید سجادی در وزارت ورزش هنوز شاهد هستیم که برخی فدراسیون‌ها در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند و همچنان با سرپرست اداره می‌شوند. چنین شرایطی در حالی برای ورزش کشور رخ داده که تصور می‌شد حضور حمید سجادی به عنوان یک ورزشکار پیشکسوت و آشنا با درد ورزش بتواند مشکلات زیادی را حل کند، اما این اتفاق رخ نداد و در سطح کلان ورزش همچنان گره‌هایی وجود دارد که می‌تواند برای آینده ورزش کشور خطرناک باشد. نمونه این مشکلات مسئله اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست، آن هم در مدت زمان بسیار طولانی است. نکته جالب توجه اینکه جناب وزیر خود به این مشکل کاملاً واقف است و عنوان می‌کند باید این مسئله حل شود، اما آنچه در عمل دیده می‌شود چیزی خلاف گفته‌های اوست.
حمید سجادی می‌گوید: «عقل سلیم می‌گوید انتخابات در موعد خودش برگزار شود و دوران سرپرستی کوتاه باشد، اما در برخی موارد به صورت ناخواسته شرایطی پیش می‌آید که برخی فدراسیون‌ها وارد دوران موقت سرپرستی می‌شوند. ضمن اینکه سرپرست تقریباً حدود اختیارات یک رئیس را دارد، اما اگر قرار است سرپرست رئیس نشود یا از خانواده ورزش نباشد و صرفاً یک مدیر ورزشی به‌عنوان سرپرست یک فدراسیون انتخاب شود. قطعاً انگیزه‌های چنین فردی با کسی که اسبش را برای ریاست در یک دوره چهار ساله زین کرده است، فرق دارد. ضمن اینکه حتماً نفوذ کلام این دو فرد هم متفاوت است و کسی که قرار است از یک سرپرست تبعیت کند، نوع تبعیتش از فردی که استراتژی و راهبرد چهار ساله دارد، متفاوت است. قطعاً فرمانبری استان‌ها، باشگاه‌ها و اعضای مجمع از رئیس به مراتب بیشتر از سرپرست است. نمی‌خواهم با این حرف‌ها سرپرستی را تضعیف کنم، ولی طبیعتاً دوران سرپرستی با ریاست چهار ساله متفاوت است و با علم به این اتفاق، ما نیز علاقه‌مند هستیم یا وارد دوران سرپرستی نشویم یا این دوران را بسیار کوتاه کنیم.»
بیان این واقعیت‌ها از زبان سجادی و مواردی دیگر بیانگر همین واقعیت است که او مشکلات ورزش را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که آماده شدن درست و اصولی یک رشته ورزشی برای المپیک و بازی‌های آسیایی تنها در شرایطی امکانپذیر است که فدراسیون مربوطه از انسجام و ثبات مدیریتی لازم برخوردار باشد. بدون تردید برنامه‌ریزی یک رئیس با پشتوانه محکم بسیار متفاوت‌تر و جامع‌تر از برنامه‌ریزی یک سرپرست است. حرف‌های سجادی نشان‌دهنده این است که تمام این موارد را به خوبی درک می‌کند و خوب می‌داند که چگونه باید پیش برود، اما سؤال اینجاست که چرا با وجود علم به این موارد کار خاصی انجام نمی‌دهد و بعد از یک‌سال هنوز سرنوشت ریاست و برگزاری انتخابات برخی رشته‌ها مشخص نیست! این تناقض بین حرف و عمل بزرگ‌ترین ضربه به پیکره ورزش کشور است. ضربه‌ای که حتی دوران سرپرستی طولانی‌مدت برخی فدراسیون‌ها هم به ورزش وارد نمی‌کند. آنچه مسلم است اینکه باید این تناقض هرچه زودتر برطرف شود. سجادی به سبب برخی اقدامات با کارت زرد مجلس روبه‌رو شده پس بهتر است برای جلوگیری از تذکر دوباره بهارستان‌نشینان حداقل در این زمینه حرف را با عمل یکی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار