کد خبر: 1105492
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
سیدعبدالله متولیان

مهم‌ترین ویژگی نظم موجود جهانی (با قدمت۴۰۰ساله) بی عدالتی و تلاش برای انهدام اخلاق و معنویت است و از این رو مردم جهان امروز تشنه عدالت و معنویت هستند. نظام سلطه طی چهار قرن و به ویژه در سده اخیر بر بستر لیبرال سرمایه داری، با استفاده از جادوی هنر سینما و رسانه و همه ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در مسیر نابودی بنیان‌های اخلاقی و معنوی بشریت قدم برداشته و اساس حکومت را بر پایه نفی اراده خداوند در زندگی بشر استوار ساخته و فقر و بیماری و صد‌ها مشکل زیستی را به ملت‌های تحت ستم جهان هدیه کرده و کاخ ظلم و ستم و چپاولگری را بر دوش ملل مستضعف جهان برپا نموده است.
دنیای امروز دنیای چپاول ثروت ملت‌ها توسط مستکبران و جهانخواران با تکیه بر ساختار سازمان ملل و قواعد و نظامنامه‌های تحمیلی این سازمان است. در دنیای امروز همه چیز بر پایه تضمین منافع اجانب سلطه گر قانونمند شده و کشور‌ها ملزم به تبعیت از قوانین نظام سلطه هستند. طبق تعاریف نظام سلطه، مسلمانان مظلوم فلسطین که سرزمین‌شان توسط رژیم سفاک و خونخوار صهیونیستی اشغال شده مصداق تروریست بوده و هر کشوری که از مظلومیت فلسطینی‌ها دفاع کند به‌عنوان حامی تروریزم مورد بازخواست قرار می‌گیرد. اژد‌های هفت سر نظام سلطه همه شئون زندگی ملت‌ها را در چنگال خود گرفته و در حقیقت نوعی نظام برده‌داری نوین بر جهان را حاکم نموده است.
ظهور انقلاب اسلامی در ایران و استقرار جمهوری اسلامی به‌عنوان مدافع و مروج عدالت، اخلاق و معنویت خیلی زودتر از آنکه نظام سلطه تصور می‌کرد در قلوب مردم عدالت‌خواه و تشنه معنویت و اخلاق در جهان جای خود را باز کرد و غرب که تمام رشته‌های خود را پنبه شده و نقشه هایش را بر آب رفته می‌دید، با ترغیب و تشویق صدام، چراغ جنگی نابرابر و تمام عیار را برای نابودی جمهوری اسلامی روشن کرد. اما با هنر، نبوغ و هوشمندی امام خمینی سلام‌الله علیه، جنگ تحمیلی با همه تهدید‌ها و آسیب‌هایش به دفاع مقدس ملت ایران تبدیل شده و منشأ خیر و برکت گشته و برای مسیر پر فراز و نشیب شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی ریل‌گذاری شد. دفاع مقدس ملت سربلند ایران اسلامی برکات زیادی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علمی، نظامی، نوآوری، داخلی و خارجی و... با خود به ارمغان آورد.
«خودباوری و اعتماد و تکیه به توان خودی»، «شناخت دشمن و روش‌های دشمنی دشمن»، «شکوفایی استعدادها»، «اعتماد به توان، خلاقیت، استعداد، نبوغ، اخلاص، پشتکار، ایثار، شجاعت و... جوانان»، «مدیریت تخصصی و اخلاق محور اسلامی»، «رشد خلاقیت‌ها و پیشرفت‌های دفاعی مدرن»، «افشای چهره امریکای جنایتکار»، «افشای چهره تزویر جهانخواران»، «تثبیت و صدور انقلاب اسلامی»، «رشد اخلاق و معنویت»، «باور به پیروزی در عین همه تحریم‌ها و فشارها»، «بسط انسجام و وحدت ملی و اسلامی»، «هم‌افزایی و هم‌گرایی اقوام و مذاهب کشور»، «هموار کردن مسیر خودکفایی»، «ایستادن روی پای خود و تکیه به مردم ایران»، «اعتماد و اتکال به قدرت خداوند»، «تحول معنوی ملت ایران»، «بسیج عمومی ملت به‌عنوان الگوی موفق در برابر جهانخواران سلطه گر»، «حفظ استقلال و تثبیت تمامیت ارضی»، «شناساندن مقاومت ملت ایران به جهان»، «الگوسازی دفاعی در برابر زیاده خواهان و مستکبران جهانی»، «بازدارندگی دشمنان از تعرض به ملت ایران»، «تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران» تنها بخش بسیار کوچک از آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران است.
جنگ تحمیلی الگوی مقاومت و ایستادگی را به ملل مستضعف و تحت ستم جهان ارائه نمود. سخنان پیر فرزانه و امام راحل درباره برکات جنگ همواره طراوت و تازگی دارد: «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم»، «ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده ایم»، «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شکستیم»، «ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودیم»، «جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت»، «جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت»، «جنگ باعث شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند».
در میان همه آثار و برکات دفاع مقدس، احیای اسلام انقلابی و ایجاد فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مقابله با نظم نوین جهانی و یکجانبه گرایی غرب، مهم‌ترین برکت دفاع مقدس شناحته شده است. ما اگر دفاع مقدس را نداشتیم دفاع از حرم را هم نداشتیم. بی تردید هم‌گرایی ملت ایران و عراق از برکات جنگ تحمیلی است. آنچه که امروز در مفاهیم سیاسی از آن تحت عنوان محور مقاومت در برابر نظم نوین جهانی یاد می‌شود از آثار و برکات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران است.
عجز و ناتوانی صهیونیست‌های یاغی و اشغالگر در برابر حماس و جنبش جهاد اسلامی ملت فلسطین از مواهب تفکر مقاومت در جنگ تحمیلی است. به بن‌بست رسیدن ائتلاف وهابیون در برابر جهادگران و انصارالله یمن حاصل تربیت انسان‌های مؤمن به هدف در مکتب جنگ تحمیلی است.
جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچمدار دیپلماسی عمومی و گفت‌وگوی با ملت‌ها به جای شرکت در گفتگو‌های یکسویه و قلدرمآبانه نظام سلطه، به مقابله با نظام اهریمنی و چپاولگران جهانخوار پرداخته و مراحل پنجگانه تمدن‌سازی و شکل‌گیری نظم جدید جهانی بر پایه تمدن نوین و بزرگ اسلامی را با اقتدار دنبال می‌کند.
امروز ملت‌های جهان تشنه عدالت، معنویت و اخلاق هستند و انقلاب اسلامی را به‌عنوان کانون مهر و محبت و مروج عدالت، اخلاق و معنویت می‌شناسند. موج دعوت به عدالت و معنویت در سایه جنگ تحمیلی ۸ ساله آنقدر سنگین بوده که نظام‌های سلطه‌گر را به این میدان کشانده و برای فریب ملت‌ها، منافقانه ندای عدالت‌خواهی را سر داده‌اند. «همبستگی تمدنی»، «حرکت به سمت امنیت و اقتدار تمدنی»، «همکاری و تعاون ملت‌ها»، «برافراشته شدن پرچم عدالت‌خواهی» و «رشد بی نظیر اخلاق و معنویت» از نقاط اشتراک تاریخ دفاع مقدس با مسائل تمدنی و نظم جدید جهانی است.
آن چیزی که نظم نوین امریکایی و راهبرد لی لی پوتی غرب مبتنی بر تجزیه کشور‌ها به کشورک‌های کوچک و کوتوله‌های ضعیف در برابر گالیور غرب را به شکست کشانده، تفکر مقاومت و ایستادگی در برابر زیادخواهی آن‌ها به‌عنوان میراث جنگ تحمیلی ۸ساله به ملت مقاوم و قهرمان ایران است، اینک که جهان در پیچ تاریخی مهمی قرار گرفته و در عین حالی که کاخ تمدن سلطه گر غربی در حال فروپاشی است، نظم جدید جهانی بر پایه چند‌جانبه گرایی در حال تکوین و شکل‌گیری است و جمهوری اسلامی همانگونه که با الگوگیری از دانشگاه و گنجینه عظیم جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران برای توسعه عمق راهبردی خود بهره گرفته و با شکل‌گیری محور مقاومت خواب سلطه گران را آشفته و به کابوس تبدیل ساخت اینک نیز باید با استفاده از تجارب ارزشمند دفاع مقدس به تثبیت زیرساخت‌ها پرداخته و با برجسته‌سازی نقش و سهم جمهوری اسلامی در نظم جدید جهانی بر شتاب حرکت به سمت تمدن نوین و بزرگ اسلامی بیفزاید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار