کد خبر: 1104599
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : خوشبختانه مشکل خاصی در مرزها وجود نداشت و تراکم بالای جمعیت موجب کند شدن و دغدغه هایی در این خصوص شده بود که رفع شد و در حال حاضر دغدغه خاصی وجود ندارد.
 سید صادق حسینی با اشاره به وظایف سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را برعهده دارد که در همین راستا نام‌نویسی و اعزام، امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان و همچنین نظارت بر بیمه را عهده دار می‌باشد.

وی افزود: در همین راستا تا روز گذشته بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نام نویسی خود را نهایی کرده‌اند و مشمول بیمه شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کسانی که مبادرت به این سفر می‌کنند بیشتر از ثبت نامی ها می‌باشد بنابراین به متقاضیان که قصد سفر داشته یا دارند توصیه اکید می‌کنیم که نام نویسی خود را به دلیل بیمه اربعین در سامانه سماح انجام دهند و تنها با مبلغ ۱۸ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.

حسینی در خصوص مشکلاتی که در روزهای اخیر در مرزها پدید آمده بود و علت آن اظهار کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در مرزها وجود نداشت و تراکم بالای جمعیت موجب کند شدن و دغدغه‌هایی در این خصوص شده بود که رفع شد و در حال حاضر دغدغه خاصی وجود ندارد.

به گفته وی، یکی از مشکلات روزهای ابتدایی به اعلام برخی افراد برای عزیمت زائران به عراق بر می‌گردد که هنوز هیچ موکبی راه اندازی نشده بود و زائران با کمبود آب و مواد غذایی مواجه بودند.

حسینی افزود: مردم و مسؤلان عراق سخاوتمندانه از زوار اربعین پذیرایی می‌کنند اما در بروز مشکلات روزهای ابتدایی که به کمبود آب و مواد غذایی بر می‌گشت این اتفاق نشأت از یک بی تدبیری می‌گرفت که در داخل کشور اعلام شد زوار سفر خود را زودتر انجام دهند در صورتی که خدمات مواکب یک هفته زودتر از اربعین به صورت کامل آغاز می‌شود و تا روز اربعین ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر خدمات مواکب که به موقع هر ساله راه اندازی می‌شود در حال انجام است و کمبودی به لحاظ امکانات تغذیه و آب و اسکان وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه زائران امسال بیمه اربعین را جدی بگیرند گفت: در صورت بروز حوادث یا نیاز به درمان، تعهدات خوبی از سوی بیمه انجام می‌گیرد؛ ضمن اینکه نمایندگان بیمه در ۵۰ نقطه نجف، کربلا و طی مسیر تردد زائران حضور دارند و همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز برای خدمات‌رسانی به زائران از سوی بیمه تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان نیز اظهار کرد: تعداد امدادگران در سالهای اخیر ۵۰ نفر بود که این رقم امسال با استقبال کارگزاران به ۵۷۰ نفر رسید و این افراد با کاورهای مشخص در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و بویژه مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و خدمات راهنمایی را ارائه می‌دهند.

حسینی بیان کرد: ضمن اینکه امسال از یک آپ موبایلی به نام زیارت نیز رونمایی کردیم که در آن خدمات راهنمایی مناسبی به زائران داده می‌شود.

وی در پایان به زائران توصیه کرد که سفر خود را مدیریت کنند و به محض حضور در نجف و کربلا در کوتاه‌ترین زمان به زیارت بپردازند و سپس به کشور و شهرهای خود بازگردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار