کد خبر: 1104493
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
با به میدان آمدن حشدالشعبی و نیرو‌های مردمی عراق به صحنه انتقال زائران ایرانی به مرز‌های کشورمان، موج بازگشت ایرانیان به وطن سرعت گرفت. خبرنگار فارس از کربلای معلی گزارش می‌دهد.
 از امروز روند بازگشت زائران به کشور سرعت گرفته است و با وجود اینکه روز گذشته تعداد خودرو‌ها برای بازگشت زائران محدود بود، از امروز ماشین‌های مختلفی در خیابان‌های کربلا عاشقان حسینی را به مرز‌های زمینی به ویژه مرز مهران وشلمچه منتقل می‌کنند.

براساس این گزارش، نیرو‌های حشدالشعبی نیز برای بازگشت زائران ماشین‌های متعددی را در خیابان‌های مختلف همچون شهدا، قزوینیه، باب بغداد و ... مستقر کرده‌اند که برخی به صورت رایگان زائران را به مرز‌ها منتقل می‌کنند.

به گفته امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند.

همچنین در روز‌های اخیر محدودیت‌هایی در مرز‌ها اعمال شده است؛ به طوری که به گفته کوثری شهر‌های مرزی برای ورود زائران مسدود شده است و امکان سفر عاشقان حسینی به عراق وجود ندارد. همچنین هیچ اتوبوسی از ایستگاه‌های مسافربری به سمت مرز‌های زمینی زائران را منتقل نمی‌کند و هزینه‌های بلیت‌های فروخته شده به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

با این وجود، برخی زائران که ساعت‌ها پشت مرز بودند، از طریق مرز‌های زمینی وارد عراق شده و به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف شده‌اند.

پرواز‌های اربعین هم طبق روال در حال انجام است و دیگر خبری از افزایش ظرفیت پرواز نیست. چرا که با وجود پیش‌بینی ستاد اربعین برای تشرف ۵ میلیون ایرانی به زیارت اربعین، زیرساخت‌ها در عراق چندان آماده حضور این تعداد زائر نیست. به همین دلیل هم ستاد مرکزی اربعین از عاشقان حسینی می‌خواهد سفر خود را کوتاه کرده و به کشور بازگردند.

البته در کنار برخی از زائران که قصد بازگشت به کشور را دارند، افرادی هم هستند که مدت‌ها در کربلا حضور دارند و می‌خواهند تا روز اربعین در این قطعه از بهشت بمانند.

این امر در حالی است که با توجه به حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در عراق، خدمت رسانی به ویژه در حوزه اسکان با مشکلاتی مواجه شده است و مسؤولان از زوار می‌خواهند تا با بازگشت به کشور، فرصت را برای زیارت سایر عاشقان حسینی فراهم سازند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار