کد خبر: 1104099
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهارجانبه را محکوم کرد و اقدامات ایران در جزایر سه گانه را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور خواند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۷ شهریور مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهارجانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

کنعانی گفت: صدور چنین بیانیه‌هایی، نشان از فقدان فهم درست برخی کشور‌های یاد شده نسبت به سیر تحولات منطقه و تجاهل نسبت به واقعیات منطقه غرب آسیا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به این کشور‌ها توصیه کرد به جای تکرار اتهام‌های تکراری و بی ارزش، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین تمرکز کنند.

کنعانی همچنین صدور این نوع بیانیه‌ها همزمان با حرکت برخی از این کشور‌ها در تحرک بخشی به مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را تناقض آمیز خواند و بار دیگر موضع همیشگی کشورمان در دعوت از همسایگان برای گفتگو و حل سوءتفاهمات از کانال‌های دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

کنعانی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی با مردود شمردن ادعا‌های بیانیه، تمامی اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور خواند و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اشراف و توانمندی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هرگونه شرارت و ناامنی دریایی، بر تامین امنیت منطقه از سوی کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید کرد.

شورای همکاری خلیج فارس ضمن تکرار ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی و همچنین ادعای مداخه ایران در امور یمن، خواستار شرکت در مذاکرات هسته‌ای و گنجاندن برنامه موشکی ایران در این مذاکرات شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار