کد خبر: 1104090
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی در استان خراسان رضوی آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین در دهه پایانی ماه صفر هستند.
دکتر سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر طبق پیش‌بینی ها امسال حدود یک میلیون زائر پیاده همزمان با دهه پایانی صفر به مشهد مقدس مشرف می شوند که بیشتر این زائران از مسیرهای قوچان و نیشابور ‌عازم هستند.
وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز به زائران دهه پایانی صفر در خراسان رضوی توسط ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقر در این استان شامل دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور و تربت جام انجام می شود.
سخنگوی ستاد خدمات سفر  استان خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر واحدهای بهداشتی، ۶۹ بیمارستان، ۴۲۵ درمانگاه، هزار و ۱۴۵ داروخانه‌، ۴۴۵ آزمایشگاه و ۲۴۷ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی با استقرار ۲۶۷ آمبولانس، آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و زائران پیاده امام رضا(ع) در این ایام هستند.
دکتر حسینی با بیان اینکه ۵ اتوبوس‌ آمبولانس، ‌ ۴ اورژانس هوایی، ۱۲۶ پایگاه شهری و ۱۲۱ پایگاه جاده‌ای اورژانس در این ایام به زائران خدمت رسانی می‌کنند، افزود: همچنین ۳۷ آمبولانس، یک دستگاه بالگرد، ۳۴ خودروی امدادی، مینی‌بوس، خودروی سواری و خودروی سنگین در پایگاه‌های هلال احمر استان خراسان رضوی در این ایام ارائه خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این حدود ۱۳۵ پایگاه سلامت با ۸۱۰ نفر نیرو در سطح استان خراسان رضوی برای زائران اربعین پیش بینی شده است که حدود ۴۰ درصد از این پایگاه‌ها در شهر مشهد و مابقی در بین راه و در سایر شهرهای استان فعال می باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در برخی از پایگاه‌های سلامت جاده‌ای خدمات پزشکی و در تمامی آن‌ها خدمات پرستاری، بهداشتی و مشاوره‌ای ارائه خواهد شد، تمام خدمات بهداشتی و درمانی که در پایگاه‌های ویژه سلامت جاده‌ای ارائه می‌شود، همانند پایگاه‌های شهری است و تنها تفاوتی که وجود دارد این است که واکسیناسیون کرونا به دلیل عوارض احتمالی و مراقبتهای آن  در پایگاه‌های جاده‌ای ارایه نمی‌شود.
دکتر حسینی در ادامه گفت: علاوه بر این خدمات، ۶۸۰ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نظارت بر فعالیت موکب‌های شهری و جاده‌ای از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت آب و غذا برای تامین سلامت زائران فعالیت خواهند داشت.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار