کد خبر: 1103645
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
«نمایشگاه هنر ایران» به عنوان پلتفرم آنلاین و تسهیلگر عرضه آثار هنری و صنایع دستی، بر مبنای کارآفرینی اجتماعی و با محوریت استان خراسان رضوی از مشهد آغاز به کار کرد.
سیده سمیه ناصری

سهیل پروازی، مدیر اجرایی این سامانه با اشاره به حضور هنرمندانی شاخص در کشور گفت: در تعامل با دستگاه ها و دانشگاه های مرتبط با حوزه هنر و صنایع دستی، نخستین اکوسیستم آنلاین اقتصادی در حوزه هنر و صنایع دستی در قالب نمایشگاه مجازی هنر ایران راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر رشد و توسعه هنر در کشور اظهار کرد: تا زمانی‌که اقتصاد حوزه هنر و صنایع دستی که رابطه مستقیمی با معیشت هنرمندان دارد، تقویت نشود، آنچنان که باید شاهد رشد و رویش های جدید توسط هنرمندان ایرانی نخواهیم بود. این خلأ را می‌توان به واسطه پلتفرم‌هایی با محوریت کارآفرینی اجتماعی پر کرد.

مدیر این برنامه در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه هنر ایران بر مبنای کارآفرینی اجتماعی و با توجه به حوزه معیشت هنرمندان برنامه ریزی شده و به ارائه خدمات رایگان می پردازد و فضای بسیار مستعدی را برای ثبت آثار هنری و فروش بدون واسطه آثار هنرمندان به وجود آورده است.

وی افزود: این برنامه پس از طی موفقیت آمیز مراحل مطالعات و پیاده سازی با دریافت مجوزهای لازم از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده ارائه خدمات به هنرمندان بوده و تاکنون بیش از ده هزار اثر هنری و محصولات صنایع دستی را در دل خود جای داده است.
مدیر نمایشگاه هنر ایران در ادامه به خدمات رایگان و آنلاین آموزش، خرید و فروش آثار هنری در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: ارتباط مستقیم و بدون واسطه هنرمندان و خریداران آثار هنری و محصولات صنایع دستی از طریق وبسایت و اپلیکیشن این سامانه فراهم شده است.

وی درباره مدت زمان نشر آثار هنری و محصولات صنایع دستی توضیح داد: هنرمندان به صورت دائمی و بدون تاریخ انقضاء به ثبت آثار و محصولات صنایع دستی می پردازند و این امر از ویژگی های مهم پلتفرم «نمایشگاه هنر ایران» به شمار می آید.

پروازی در پایان گفت: خدمات و قابلیت های فراوانی ویژه هنرمندان و هنردوستان، فعالان عرصه هنرهای تجمسی، صنایع دستی، گرافیک دیجیتال، عکس و فتوگرافی در گروه های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری، نقاشی- خط فراهم شده است که جهت دسترسی به آن می توان از طریق نشانی اینترنتی honariran.org اقدام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار