کد خبر: 1103528
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی از اعمال تخفیف ۵۰ درصدی به زائران اربعین خبر داد و گفت: بلیت قطار ترکیبی کربلا فقط به کاروان‌ها فروخته می‌شود.
 

شهریار افندی زاده با یادآوری این‌که فروش بلیت اتوبوس به پایانه‌های مرزی از 11 شهریور آغاز شده استف اظهار کرد: 2400  شرکت‌های حمل و نقلی در این بخش وجود دارد که اقدام به جابه جایی مسافران در حوزه بین شهری جاده‌ای می کنند.

وی از حل مشکل خرید بلیت به‌صورت اینترنتی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال تقاضای سفر 5 میلیون نفری به سمت کربلا و عراق داشته باشیم که این تقاضای سفر شامل 5 تا 6 درصد در بخش هوایی و ریلی و 94 درصد بخش جاده‌ای است. بر این اساس 1.5 میلیون نفر  از طریق اتوبوس جابه جا خواهند شد.

وی ادامه داد: 60 درصد ناوگان موجود به سمت پایانه‌های مرزی برای جابه جایی زائران حرکت خواهد کرد. از سوی دیگر به مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی اعلام کرده ایم که سفر‌های برنامه‌ای به سمت سفرهای العاده در صورت نیاز متقاضیان تغیر دهند.اجازه داده شد که 50 درصد فروش اینترنتی باشد و تمامی شرکت‌ها بارگذاری را انجام دهند و ما توانسته ایم 180 سرویس به سمت پایانه‌ها هدایت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که سازمان  هواپیمایی  به تمام ایرلاین ها دستور داده فروش از طریق  سایت باشد و دفاتر فروش بلیت را انجام نمی‌دهند، گفت: در حمل ونقل جاده‌ای اگر مسافری  تا 23 شهریور از هر 6 پایانه مرزی به کشور بازگردد نه تنها مشمول افزایش  75 درصدی بلیت نمی شود بلکه 50درصد کاهش نرخ بلیت نسبت به قیمت فعلی هم شامل حال آنها خواهد شد.

افندی‌زاده یادآور شد: در بخش ریلی هم افزایش قیمت نداشته ایم و بلیت های مسیر کربلا هم فعلا امسال به صورت کاروانی فروخته خواهد شد. 

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار