کد خبر: 1103341
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

تلویزیون سعودی اینترنشنال مدعی شده که فرزندان وزیر ارتباطات دوتابعیتی هستند: «اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد دو فرزند عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، تابعیت استرالیایی دارند. این در حالی است که دولت رئیسی با شعار مقابله با مدیران دوتابعیتی و مبارزه با فساد و رانت وارد میدان شد، اما دو معاون او هم دست‌شان به فساد آلوده است.»
به نظر می‌رسد منشأ چنین روایتی، حضور و تحصیل زارع‌پور، وزیر ارتباطات در استرالیا باشد. زارع‌پور که از مدیران فضای مجازی دولت‌های نهم و دهم است، پس از پایان آن دولت «برای تحصیل به استرالیا رفت و دکترای خود را در رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش شبکه‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا دریافت کرد. زارع‌پور دو دوره پسادکتری را نیز در دانشگاه‌های نیو ساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در حوزه نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای گذرانده‌است.» جالب آنکه طی این یکی دو روز، مشخصات زارع‌پور در ویکی پدیا هم تغییر کرده و برای او تابعیت استرالیایی زده‌اند و حتی ذکر شده که «وی به همراه فرزندان خویش تابعیت کشور استرالیا را دارد.».
اما واکنش عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع جالب توجه است. او گفته که این گزارش‌های دروغ ارزش جواب دادن ندارد، ولی «به احترام هموطنان عزیز» این توضیحات را می‌نویسد. او در صفحه اینستاگرام خود، توضیحاتی از سفر تحصیلی‌اش به استرالیا نوشته و اینکه طی آن دوران، فرزند دوم و سومش به دنیا آمده است و اضافه کرده که «بچه‌ها بعد از شنیدن اینکه به خانواده ما و این دو تای آخری گفته‌اند تابعیت غیر ایرانی دارید، کلی خندیدند. خصوصاً که دو تا بچه دبستانی سوژه گزارش شده بودند، برایشان جالب و خنده‌دار بود، چون طبق قوانین استرالیا از سال ۱۹۸۶ با ویزای دانشجویی به فرزند کسی تابعیت نمی‌دهند، مگر اینکه خودش ۱۰ سال توی استرالیا بماند. ما موقعی که این دو فرزند، دو و چهار ساله بودند برگشتیم ایران.»
او سپس ادامه داده: «من یک ایرانی کرد و متولد اسلام آباد غرب هستم، همه اعضای خانواده ما حتی برای یک لحظه هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را با تابعیت هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنیم. با افتخار فرزند ایرانیم. هیچ‌کدام از اعضای خانواده من و حتی بستگان درجه یک تابعیت هیچ جای دنیا را ندارند غیر از ایران!»
و نکته پایانی را با توجه به اینکه استرالیا زیر نظر ملکه انگلیس اداره می‌شود، نوشته است: «فکر کنم ملکه باید دنبال تابعیت اسلام آباد غرب باشد، بالاخره هوا روبه سرما رفته است و اروپا هم به سمت مصرف هیزم و خب جنگل‌های زاگرس پر از هیزم! گفته باشیم که هیزم برای سوزاندن آن‌ها نداریم. از همه دوستانی که پیام‌های طنز در این مورد برامان فرستادند ممنون هستم. متولیان امر هم باید فکری به حال آمران داخلی آمدنیوز‌ها بکنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار