کد خبر: 1102824
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
مقتدی صدر:
سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای از کناره‌گیری همیشگی خود از فعالیت‌های سیاسی خبر داد. مقتدی صدر: برای همیشه کنار می‌کشم

سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) پس از بیانیه مهم آیت‌الله سید کاظم حائری، اعلام کرد که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری به عنوان مرجع تقلید بسیاری از حامیان جریان صدر و شخص مقتدی صدر شناخته می‌شود و امروز با اعلام کناره‌گیری خود از مرجعیت به دلیل بیماری و کهلوت سن، به طور غیر مستقیم مقتدی صدر را خطاب قرار داد و از تفرقه‌افکنی میان مردم عراق به نام شهیدین صدر به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه مقتدی الصدر آمده است: «بسیاری از جمله آقای حائری فکر می‌کنند که این رهبری به لطف یا دستور آنان به دست آمده است در حالی که این به لطف خداوند و فیض پدرمان بوده است».

وی تأکید کرد که «نجف اشرف مقر اصلی مرجعیت دینی بوده و هست» و افزود که هرگز ادعای عصمت یا اجتهاد یا حتی «رهبری» نکرده و صرفا خود را «امرکننده به معروف و نهی کننده از منکر» می‌داند و هدفی جز «اصلاح اعوجاجی که عامل اصلی آن نیروهای سیاسی شیعه بوده‌اند» ندارد و می‌خواسته آنان را «به ملتشان نزدیک کند».

صدر افزود: «با اینکه می‌دانم کناره‌گیری آیت الله حائری و صدور این بیانیه به اراده شخصی وی نبوده، اما من نیز اعلام می‌کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کنم».

وی افزوده که همگان را از تعهداتشان معاف کرده و «اگر فوت کردم یا کشته شدم برای من فاتحه بخوانید».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار