کد خبر: 1101401
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
وزیر خانواده فدرال آلمان درباره خطر افزایش فقر در کودکان پیامد تورم روزافزون در این کشور هشدار داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: با توجه به افزایش قیمت انرژی و غذا در آلمان، "لیزا پاوس"، وزیر فدرال امور خانواده در این کشور نسبت به افزایش فقر کودکان هشدار داد.

پاوس به شبکه تحریریه آلمان گفت: خطر افزایش فقر کودکان بسیار زیاد است. وی خواستار اقداماتی برای بهبود شرایط شد. پاوس گفت که بسیاری از مردم، به ویژه خانواده‌های دارای فرزند، به دلیل تحولات قیمت با پشت به دیوار ایستاده اند و مسئله موجودیت آن‌ها مطرح است.

این مقام آلمانی تاکید کرد: سیستم محاسبات فعلی برای وضعیت پویایی مانند آنچه در حال حاضر داریم مناسب نیست. ما باید روی آن کار کنیم. وی این را مهم دانست که نرخ استاندارد نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز افزایش یابد.

پاوس مجدداً خواستار افزایش قابل توجه کمک هزینه کودکان برای کمک به خانواده‌ها در زمان تورم بالا شد. وزیر امور خانواده افزایش کمک هزینه کودکان را که توسط وزارت دارایی برنامه ریزی شده است، برای جبران تورم ناکافی دانسته و گفت: ما باید آن را بهبود بخشیم. وی افزود: علاوه بر این، افزایش کمک هزینه فرزند باید در یک مفهوم کلی گنجانده شود که از طریق آن خانواده‌ها در جا‌های دیگر نیز حمایت می‌شوند.

نمایندگان سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان هم هشدار دادند که هزینه‌های بالای انرژی می‌تواند جوانان و حتی افراد با درآمد متوسط ​​را به مارپیچ فقر بکشاند. "جسیکا روزنتال"، رئیس این سازمان و معاونش "مانون لوتر" خواستار تعیین سقف برای قیمت گاز شده اند. آن‌ها در مورد طرح عوارض گاز نظر منفی و مخالف دارند. روزنتال به راینیشه پست گفت، رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان به این ترتیب سیاست‌های ناعادلانه اجتماعی را اجرا می‌کند.

خانوار‌های آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریبا ۵۰۰ یورو (۵۰۹ دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند.

اپراتور بازار گاز آلمان (تردینگ هاب یورو)، روز دوشنبه اعلام کرد هزینه ۲.۴۱۹ یورو به ازای هر کیلووات ساعت را تعیین کرده است. این عوارض از اول اکتبر اعمال خواهد شد و تا آوریل سال ۲۰۲۴ به قوت خود می‌ماند تا به شرکت یونی‌پر و سایر واردکنندگان گاز کمک کند تا در برابر افزایش قیمت‌های انرژی، دوام بیاورند.

اقتصاددانان هشدار دادند که این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به ۸.۵ درصد رسیده است.

کمبود شدید پرسنل در خدمات دولتی آلمان

انجمن کارمندان دولت آلمان (dbb) هم از کمبود آشکار کارکنان در بخش دولتی خبر داده است. اولریش سیلبرباخ، رئیس این انجمن فدرال dbb، در گفتگویی اظهار داشت: طبق برآورد‌های ۴۰ اتحادیه عضو انجمن ما ۳۶۰۰۰۰ جایگاه شغلی خالی وجود دارد.

وی افزود: در انجام این کار، ما نه تنها موقعیت‌های خالی را در نظر می‌گیریم، بلکه نیاز‌های پرسنلی را نیز که ناشی از وظایف جدید است، در نظر می‌گیریم. با توجه به موج بازنشستگی ها، رئیس dbb خواستار ایجاد مشاغل بیشتر، کاهش ساعات کار برای کارکنان دولت و دستمزد‌های مرتبط با عملکرد شد.

"سیلبرباخ"، اشاره کرد که تعداد جایگاه‌های خالی اعلام شده تنها شرایط حال را نشان می‌دهد. در چند سال آینده، به دلیل بازنشستگی جمعیت بومی، این تعداد بسیار بیشتر خواهد شد. به منظور رفع کمبود کارکنان، سیلبرباخ خواستار برنامه ریزی طولانی مدت پرسنل در دولت شد که تغییرات جمعیتی را در نظر بگیرد. از سوی دیگر تاکید کرد که خدمات عمومی باید از طریق سیستم‌های تشویقی جذاب‌تر شود. وی از اقدامات دولت در این راستا ابراز نارضایتی کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار