کد خبر: 1101391
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات هوایی بسیار دقیق ارتش این کشور، صد‌ها نیروی نظامی ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله نیروی هوایی ارتش این کشور ۲۲۰ نفر از مزدوران خارجی و نظامیان ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین گفت: پایگاه موقتی مزدوران خارجی ارتش اوکراین با سلاح‌های بسیار دقیق هدف حمله قرار گرفت و بیش از ۹۰ نفر از آن‌ها کشته شد.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه همچنین نیرو‌های انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی‌ها را در منطقه خرسون و نیکولایف را بمباران کردند که در نتیجه آن ۸۰ نظامی کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه‌های مزدوران خارجی که در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، در چند هفته اخیر چندین بار هدف حمله هوایی قرار گرفتند و صد‌ها نفر از آن‌ها کشته شدند.

به نوشته راشاتودی، هزاران جنگجو از لهستان، کانادا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها با درخواست و فراخوان «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به اوکراین آمده‌اند و در صفوف ارتش اوکراین در جبهه‌ها علیه روسیه فعالیت می‌کنند.

آنگونه که راشاتودی گزارش داده، برآورد و تخمین ارتش روسیه در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) این بود که نزدیک به ۷ هزار مزدور خارجی در اوکراین حضور دارند، با این حال ماه گذشته اعلام کرد که هم‌اکنون تنها ۲۷۴۲ نفر از آن‌ها باقی مانده است. بسیاری از آن‌ها کشته شدند و یا فرار کردند و یا در اعتراض به هرج‌ومرج در ارتش اوکراین و نبود تجهیزات نظامی به خانه و کشور خود برگشتند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار